Hoppa till innehåll

Hjälp Med Att Tyda Denna Mening.


ImCasualGamer
 Dela

Rekommendera inlägg

Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder:

Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har?

 

Jag får det till ungefär; tror du att andra människor tycker att du har fördomar? Kan inte få ut en "riktig" mening ur det hela.

Redigerat av Demopan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder:

Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har?

 

Jag får det till ungefär; tror du att andra människor tycker att du har fördomar? Kan inte få ut en "riktig" mening ur det hela.

Tyckte det hela var ganska lättläst ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är en uppgift i människokunskapen, som i allmänhet är en flummig kurs egentligen.

Fick ett par frågor som jag ska skriva ner mina tankar och idéer om.

 

Men tack för hjälpen, jag var på rätt spår i alla fall.

Blir nog lättare att klura ut ett svar på frågan nu.

Redigerat av Demopan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vetefan vad människokunskap är för nått, men vår lärare säger att vi ska lära oss att bli bättre medmänniskor och lära oss hur vi kan bete oss utan att vara onödigt otrevliga mot andra.

 

Jag skulle vilja säga att jag är fördomsfri, jag försöker i alla fall att inte döma hunden efter håret så att säga, men visst kan man få förutfattade meningar om folk utan att känna till hela historien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder:

Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har?

Om andra har fördomar om dig, vilka fördomar tror du att de har då? Det är vad meningen betyder.

 

 

Eller sagt på ett ännu knepigare sätt (kanske): Vilka fördomar har du om personers förmodade fördomar om dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...