Hoppa till innehåll

Gigabyte Hd 6850 Problem !


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena alla,

Det är så att jag nu har haft min Gigabyte HD 6850 i ca 2 veckor nu och problem är när jag spelar spel som ex, Crysis 2, BC2, MAfia 2.

så blir det flimmer då och då :o oftas laggar det också ihop i kanske 2-3 sek :/.

Men det händer på alla spel jag spelar men när jag kör Bad company 2 blir det ännu värre. spelet liksom liksom laggar ihop sig o skärmen blir helt brunt :S. Kan inte göra ett skit när det händer så, går ej o trycka ner till skrivbordet elr CTRL+ALT+Del :S

så får helt enkelt starta om genom o trycka in start knappen i 5 sek :(.

har också sökt på nätet o många verkar ha samma problem med 6850 :/.

 

Ska jag kanske uppdatera min graffe bios ? har det nåt med saken o göra ? Men 100% säker att det är inget fel med moderkotrtet iaf :)

 

Annars är graffekorten riktigt grymt med prestanda ^^

 

Mvh prestige

Redigerat av prestige
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det Stixx sa. Du har väl inte överklockat din 6850? Eller har du en fabrikatsöverklockad grafikkort av just 6850 Gigabyte? Anledning till att jag just frågar detta är för att nu när jag överklockat mitt XFX 6850 så kan jag inte spela BFBC2 utan att jag får freeze sen så stängs det ner. Testa installera DirectX och frame Network tex. Vi hade inte det i skolan från början och allting laggade oavsett vad man än gjorde. Testa det först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det Stixx sa. Du har väl inte överklockat din 6850? Eller har du en fabrikatsöverklockad grafikkort av just 6850 Gigabyte? Anledning till att jag just frågar detta är för att nu när jag överklockat mitt XFX 6850 så kan jag inte spela BFBC2 utan att jag får freeze sen så stängs det ner. Testa installera DirectX och frame Network tex. Vi hade inte det i skolan från början och allting laggade oavsett vad man än gjorde. Testa det först.

 

ja jo, min va fabriks överklockat innan med 820 och jag överklockade igen till 875o det funkar rätt bra förutom det blir flimmer då o då o bc2 stängs ner fter när man ha typ spelat i 10 min

 

 

ja jo, min va fabriks överklockat innan med 820 och jag överklockade igen till 875o det funkar rätt bra förutom det blir flimmer då o då o bc2 stängs ner fter när man ha typ spelat i 10 min

men det va flimmer då o då innan med asså när jag hade vid 820 så provade o överklocka :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja jo, min va fabriks överklockat innan med 820 och jag överklockade igen till 875o det funkar rätt bra förutom det blir flimmer då o då o bc2 stängs ner fter när man ha typ spelat i 10 min

men det va flimmer då o då innan med asså när jag hade vid 820 så provade o överklocka :/

Klocka tillbaks det då, det visar sig att det är ostabilt och det är inga bra nyheter förstår du själv väl? Testa klocka ner den till 800/1000-1100 Mhz, ska funka att spela bfbc2 om du ens kan klocka under 820 mhz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...