Hoppa till innehåll

Problematiskt.


Rekommendera inlägg

Jag och min flickvän har varit tsm snart i 11 månader. Haft det väldigt trevligt och älskat henne starkt, men några veckor sedan var jag ute med kompisar och lärde känna en tjej riktigt bra och gillade henne mycket. Sen började jag få känslor för henne och det kändes som mina känslor för min flickvän började försvinna. Försökte förklara för henne och visste inte vad jag skulle göra så vi tog några dagar paus, hjälpte fan inget men försökte tänka mig fram men fungerade inte riktigt.. Jag sa att det var slut mellan oss och det gick nu huxflux..

Nu vet jag fan inte om jag gjort rätt eller vad jag ska ta mig till, saknar flickvännen men har fortfarande känslor för den andre och vill va med henne hela tiden.. Känns förjävligt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga dig själv vad du vill ha ut av ett förhållande. Älskar du ditt ex och har känner att du har kontakt med henne på ett djupare och mer intimt plan på ett sätt du aldrig uppnått med en annan människa förut kanske du vill stanna hos henne. Men med tanke på situationen och det faktum att du är väldigt ung fortfarande och förmodligen inte söker en seriös relation på samma sätt kanske du hellre vill ha skoj tillsammans med en ny tjej. Det kan vara ett misstag, det kan vara början på någonting bättre, hur som helst innebär ditt val en erfarenhet du kan orientera dig efter i framtiden. Du kan inte ha båda men att vara ensam är värre. Din ambivalens är ett tecken på att dina tidigare känslor för ditt ex kanske inte är så starka eller genuina som du trott, och jag råder dig att gå vidare. Eller så har jag helt fel. Hursomhelst är det upp till dig och jag rekommenderar att du inte tvivlar på nästa steg alltför mycket om du inte vill stå på ett ben resten av livet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...