Hoppa till innehåll

8 Timmar Dator Varje Dag


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har ett problem. Jag är 17 år och studerar just nu. Min kära moder pratade nyss med mig i telefonen och vi bara snackade lite, sedan sa hon att hon är lite orolig över mitt datorspelande och att jag borde spela mindre osv för jag är inte så "liten" längre.

 

Faktum är att detta är sant. Det enda jag gör när jag kommer hem är att sätta på datorn, och spela tills jag lägger mig. (Med pauser för mat, toalettbesök och läxor). Jag umgås knappt med vänner, förutom i skolan och via internet. Jag blir ofta bjuden på fester osv men det är ungefär 1 gång per månad det är någon riktig bra fest här i denna byhålan. Är förövrigt väldigt tjötig av mig och älskar att prata med nya människor.

 

Nu till frågan, vad finns det att göra förutom att spela dator och umgås med vänner på helger? Vet verkligen inte någonting. Snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Detta var mig en intressant tråd.

Mina föräldrar brukar tycka samma sak, men om man frågar dom om vad man bör göra istället får man inget vettigt svar.

"dammsug huset", "gör tvätten" och andra diverse hushållssysslor får man förslag på att göra.

Visst, man kan ju hjälpa till med sånt ibland men det är inte så kul att hålla på med sånt hela tiden.

 

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men ska bli intressant att se vad andra har att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var mig en intressant tråd.

Mina föräldrar brukar tycka samma sak, men om man frågar dom om vad man bör göra istället får man inget vettigt svar.

"dammsug huset", "gör tvätten" och andra diverse hushållssysslor får man förslag på att göra.

Visst, man kan ju hjälpa till med sånt ibland men det är inte så kul att hålla på med sånt hela tiden.

 

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men ska bli intressant att se vad andra har att säga.

Jag har frågat exakt samma sak, "Vad ska man göra då?". Då blir oftast svaret att man bör läsa en bok. Det är få böcker som jag har läst som jag verkligen har njutit av, så det är inget alternativ :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Motionera, hitta på något kreativt som att måla eller spela instrument.

 

Instrument har jag redan provat, verkade inte vara mig sak. Har provat att spela elbas men det föll mig inte i smaken. Har tänkt att prova gitarr dock, får se om det blir av.

 

Mata ankor.

Inte riktigt min grej.

 

Ang gym och träning är jag alldeles för lat och jag anser mig inte vara tjock i någon aspekt. Kanske lite utputande cola-mage men annars inget speciellt. Gym kanske skulle vara bra för att pumpa lite muskler. Vad är det för åldergräns på gym samt vad brukar ett årskort kosta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör som Mumutio sa, hitta en hobby.

Jag började spela bas för ett och ett halvt år sedan, och efter det elgitarr.

Det är ganska dyrt visserligen, men om du köper en aukustisk gitarr för kanske 500kr så har du iallafall något att göra.

Tro mig, detta låter dig spela mindre och mindre dator.

 

Annars kan du ju måla/rita.

Min syster försöker måla manga, och hon sitter bara vid datorn när hon ska prata med människor som är långt borta, vilket inte är specielt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det inget roligare att göra så sitt vid datorn, ingen idé att göra något som inte är kul, du lever bara en gång.

 

För när du har gått ut ur gymnasiet och det är dags att börja jobba så kommer datorspelandet att prioriteras bort ganska så snabbt, så ta vara på tiden du har kvar framför dumburken istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...