Hoppa till innehåll

Stå Upp För Mig Själv


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

Svårt om du bor tillsammans med dem. :/

 

Du kanske kan hitta något att göra som kan ge dig respekt? Alltså bli bra på något som imponerar, så att du blir känd för något annat än att bara vara kort.

 

Typ bli bra på programmering, skateboard, rita, spela gitarr eller sjunga, fotboll...

 

Eller vad som nu imponerar på folk där du bor. Självklart måste du ju tycka det är kul också. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men fan vad alla ska vara långa.

Jag är bara lite mer än 170, och jag fyller 16 om några månader.

Såg det här i "Hur lång är du" - tråden.

Men det är väl ändå inte så kort ändå, jaja kortare än medellängden, men det är ju inte direkt "Nöööh, shorthead!!!"

 

Men du får hitta sånt, bra saker med dig själv! Men detta bevisar att dina långa vänner försöker känna sig bättre än du bara för att de är längre.

Och vem bryr sig, varför egentligen? Längd hit och längd dit. Tjock och smal. Ful eller snygg.

 

Utseendefixerade värld :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt om du bor tillsammans med dem. :/

 

Du kanske kan hitta något att göra som kan ge dig respekt? Alltså bli bra på något som imponerar, så att du blir känd för något annat än att bara vara kort.

 

Typ bli bra på programmering, skateboard, rita, spela gitarr eller sjunga, fotboll...

 

Eller vad som nu imponerar på folk där du bor. Självklart måste du ju tycka det är kul också. :P

 

Jo, jag är ganska bra på gitarr, och brukar sitta och spela på den ibland.

Men då springer dom bara och stänger dörren för mig.

Och dom är ju såååå duktiga på att spela fiol, och spela gitarr och sånt.

 

Killen som kallar mig kort frågade om han fick spela på min gitarr.

Han sög inte, men han var inte alls bra heller.

Gick in på mitt rum, och lyssnade på musik då för att jag inte ville förstöra min hörsel.

När jag får tillbaka den "Hade han stämt den för den lät fel" och då blev det dags för mig att stämma om alla strängar -.-

 

Om du brukar snacka med killen i matsalen tycker jag absolut inte att det är påträngande att fråga var han bor, exempelvis. Om han som du säger är ganska tystlåten tror jag han tycker det är tacksamt med någon som ställer frågor och försöker konversera, och jag menar, att fråga vart någon bor eller kommer ifrån är väl ganska standard när man träffar nya människor på en ny skola? :P

Jo men jag menar vart han bor när han pluggar menar jag.

För att fråga vart han bor i allmänhet, när han är hemma, är ju inga problem :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattat det rätt så går du på en internatskola med folk som det inte är något större fel på, men dina rumskamrater är skithögar.

Går det inte att fixa så att du kan byta rum?

Jag orkar tyvärr inte hålla på så.

För jag måste först och främst söka lägenheter i stan, och det är inte säker att jag kommer in.

Och jag kan inte byta för jag gissar på att alla andra rum är upptagna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag förstår inte allt riktigt nu, men vad är det för människor du bor med? De verkar ju inte speciellt trevliga...

Men du måste höja ditt självförtroende. Du kan alltid övertyga dig själv att du duger och då går det lättare.

Samt att de säger väx upp för att du är kort bevisar allting. De är ju skitkonstiga. Alla människor är olika och om du nu är född kort så betyder det att Gud ville att du skulle vara kort och då är du kort! Det måste man respektera och om de "som du bor hos" inte gör det så är det kanske de själva som har dåligt självförtroende och försöker trycka ned dig för att höja deras egna självförtroenden.

 

Och om du fortsätter att säga nej så ger "de" sig efter ett tag, precis som du gör, men om du står upp för dig själv så kommer det vara dem som ger sig :)

Jag vet att det kan vara jobbigt men om du inte ger upp så kommer allt att bli mycket enklare :)

Dra inte religion här, finns ingen anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag orkar tyvärr inte hålla på så.

För jag måste först och främst söka lägenheter i stan, och det är inte säker att jag kommer in.

Och jag kan inte byta för jag gissar på att alla andra rum är upptagna.

Kolla upp hur det ligger till, du kanske till och med skulle kunna byta med någon annan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...