Hoppa till innehåll

Stå Upp För Mig Själv


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

Öka självfortroendet= vara med människor som får en att känna sig bra och uppskattad

 

Och inte bry sig så mycket om alla andra. Man får komma ihåg att de som klagar oftast är de som känner sig kassa själva.

 

Men hur mycket man än vill att det inte ska vara så så påverkar människorna i ens omgivning jättemycket. Jag går i en klass som är skitdålig på att visa uppskattning och där man aldrig får några komplimanger eller uppmuntringar. Även fast jag bor hemma hos en bra familj och umgås med flickvän och kompisar som ger mig bekräftelse utanför skolan så känner jag att det påverkar mig negativt.

 

Har mycket svårare för att ta plats och vara stolt över mig själv nu än när jag började på gymnasiet, och då är det ändå ingen som har specifikt fryst ut/sett ner på/mobbat mig.

 

Jag antar att din situation är som min fast 10 ggr värre. :/

 

Och helt ärligt, det är i princip omöjligt att öka sitt självförtroende helt ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, det var ungefär så jag känner mig.

 

Dock att jag bor mer än 100 mil hemifrån (Pluggar i Kiruna, bor utanför Göteborg) så jag har inte direkt familjen att vända sig till, för det är ofta att dom hjälper min syster med sånna här saker.

 

Men har hittat en annan kille bortsett från han i matsalen, så det känner bra att ha någon att umgås med under lektionerna.

 

Men jag är mer med dom dumma, än med dom schysta pga fritiden.

 

Men om jag har förstått det rätt så ska jag mer söka mig till dom som ger komplimanger, än dom som bara ger kritik hela tiden, och få uppskattning därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om jag har förstått det rätt så ska jag mer söka mig till dom som ger komplimanger, än dom som bara ger kritik hela tiden, och få uppskattning därifrån?

Precis. Kom ihåg att visa uppskattning själv också, så att ni kan lyfta upp varandra.

 

Det är det som är riktiga kompisar, såna som lyfter upp en och får en att känna sig bra och omtyckt. Sådana är dock väldigt sällsynta, åtminstone här i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Kom ihåg att visa uppskattning själv också, så att ni kan lyfta upp varandra.

 

Det är det som är riktiga kompisar, såna som lyfter upp en och får en att känna sig bra och omtyckt. Sådana är dock väldigt sällsynta, åtminstone här i Sverige...

folk försöker vara coola, istället för att tänka på sin integritet (tack Whore ;) )

iallafall, Tack Mumutio

Detta hjälpte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...