Hoppa till innehåll

Minecraft Pre-release 1.9


ImCasualGamer
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är vissa grejjer som är asnajs med 1.8 och 1.9, och sen är det andra grejjer som suger totalt. Visst, jättevamparna står jag väl ut med även om det är jättefula och rätt onödiga då svamp ska var rätt sällsynt imo och vara en av anledningarna till att man vill till nether, men vad fan hela svamp-biomes med mooshrooms? Nä det är överdrivet som fan. NPC-byarna är väldigt fula imo, finns moddar som är ljusår bättre. Hur abandoned mineshafts genereras och även raviner är riktigt dåligt. abondoned mineshafts ska inte stärcka sig så jävla långt som de gör och ska se ut som mineshafts, inte bara lite trä och tågräls slumpmässigt utsatta i naturliga grottor. Ravinerna generas sist vilket gör att de kan kapa av mineshafts eller strongholds eller andra saker och då dem att se väldigt onaturliga ut.

 

Vad jag gillar är bl.a. de nya mobsen, endermens är ascoola och jag har redan funderat ut ett flertal endermentraps som jag kanske ska testa någon gång. silverfish verkar sjukt störande med mobs ska ju vara ett hinder. De nya grejjerna i nether är underbara, nether behövde verkligen en upprustning, en ny växt, två nya mobs och nether ruins som bara ser så jävla fräcka ut. Att biomes är större och att det finns floder och träsk också najs, det känns mer som om man befinner sig i ett annat klimat och inte bara i en fläck med sand eller snö nu. på tal om snö, snögubbarna verkar ju hur sköna som helst, och det är ett stort plus att man kan odla pumpor och vattenmeloner nu.

 

Fast jag kör fortfarande på 1.7_3 för de dåliga sakerna väger över och använder ändå yogbox som har mycket av det som 1.8 och 1.9 har, och lite annat också i överlag bättre kvalité än det senaste från Mojang. Men men, spelet är i beta och jag klagade inte alpha när det fanns fiskespö utan fisk ägg men ingen cake eller wool utan färg så jag ska väl inte klaga nu. Men Notch måste lägga på en rem om han ska få bukt med de lite sämre sakerna innan 11/11/11.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...