Hoppa till innehåll

Gnäll-tråden


Gäst KawaiiNek0
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

vad gör vi människor på jorden?

Allt vi gör är att förstöra -.-

Det var för 330 år sen. Den var så tam och orädd att det blev ett mycket lätt mål mat som passade dåtidens människa bra. Dagens människa skulle ha fridlyst den eller nåt ifall den var utrotningshotad och antagligen inte dödat den från första början.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var för 330 år sen. Den var så tam och orädd att det blev ett mycket lätt mål mat som passade dåtidens människa bra. Dagens människa skulle ha fridlyst den eller nåt ifall den var utrotningshotad och antagligen inte dödat den från första början.

Det var inte bara fågeln jag syftade på, även om mina tankar väcktes av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I viss mån är det bra att hålla vissa djur innanför lås och bom då t.ex. jakt gör så att de utrotas.

Dagens jakt är inte meningen att utrota en stam utan man gör så att djurstammen håller en lämplig nivå, så man får harmoni i samhället och naturen.

T.ex så har antalet olyckor med vargar inblandade ökat på senare år eftersom man inte fått/får skjuta dem, även med björnar. Har själv sett flera vargar och såg själv en björn i somras 1 km från en by med 3-4 tusen invånare.

Inte bara människor råkar ut för olyckor utan även böndernas djur.

 

Annars så: Att det börjar bli så mörkt nu då det går mot höst och vinter. Även att vi har haft några nätter med minusgrader pekar på att sommaren är slut för länge sedan :(

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dagens jakt är inte meningen att utrota en stam utan man gör så att djurstammen håller en lämplig nivå, så man får harmoni i samhället och naturen.

T.ex så har antalet olyckor med vargar inblandade ökat på senare år eftersom man inte fått/får skjuta dem, även med björnar. Har själv sett flera vargar och såg själv en björn i somras 1 km från en by med 3-4 tusen invånare.

Inte bara människor råkar ut för olyckor utan även böndernas djur.

 

Annars så: Att det börjar bli så mörkt nu då det går mot höst och vinter. Även att vi har haft några nätter med minusgrader pekar på att sommaren är slut för länge sedan :(

Skulle förstås stått tjuvjakt..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I am not "whining". I am complaining. Do you want to hear "whining"? This is whining! Ooohhhh! This harness is too tight! It's going to chafe! Can't you loosen it?! OH! It hurts and it's so rusty! Why didn't you clean it first?! It's gonna leave a stain, and the wagon's getting heavy! Why do I have to pull it?!

 

OT: Jag har sömnbrist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Jag har pajjat min lockscreen och kan inte fixa tillbaka den utan att installera om mobilfan >_>

 

EDIT: Jag som hade klantat till de bara, fixat :3

Redigerat av KawaiiNek0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...