Hoppa till innehåll

Gnäll-tråden


Gäst KawaiiNek0
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag e inte dum som skolkar.

Nån gång då och då ifall man inte ligger efter i nåt ämne ser jag inte som dumt. I gymnasiet kan man ha upp till 20% frånvaro utan att bli av med studiebidraget. Jag har haft 100% närvaro sen ett år tillbaks och jag ligger före i de flesta ämnen så jag kan stanna hemma några dagar utan problem om jag så vill. "Skolkar" får det att låta negativt.

 

Om du är medveten om att du måste träna på matten är det duktigt att inte skola en dag då du har matte. Eller så gör du den hemma. En kompis till mig hade frånvaro nånstans mellan 10-15% då han jobbar bättre hemma. Han gick ur gymnasiet med MVG i de flesta ämnena.

 

Så "skolk" är inte så dåligt som det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Jävla skit, Notepad++ funkar inte som jag vill, kom åt nån sak som minimerade allt, och sen när jag fått upp allt igen kan jag inte skriva c eller h! >:C

c verkar typ markera ordet man skriver och k tar bort det >_>

 

att skriva "kick" går inge vidare >:C

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är medveten om att du måste träna på matten är det duktigt att inte skola en dag då du har matte. Eller så gör du den hemma. En kompis till mig hade frånvaro nånstans mellan 10-15% då han jobbar bättre hemma. Han gick ur gymnasiet med MVG i de flesta ämnena.

Jag är likadan, skolan försämrar min koncentrationsförmåga bl.a.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

orkar inte gå till köket, hjälp nån?

 

Gå teknisklinje, så kan du uppfinna en robot, så kan du förse dig med mat/dryck medans du gamar :P

 

Nån gång då och då ifall man inte ligger efter i nåt ämne ser jag inte som dumt. I gymnasiet kan man ha upp till 20% frånvaro utan att bli av med studiebidraget. Jag har haft 100% närvaro sen ett år tillbaks och jag ligger före i de flesta ämnen så jag kan stanna hemma några dagar utan problem om jag så vill. "Skolkar" får det att låta negativt.

 

Om du är medveten om att du måste träna på matten är det duktigt att inte skola en dag då du har matte. Eller så gör du den hemma. En kompis till mig hade frånvaro nånstans mellan 10-15% då han jobbar bättre hemma. Han gick ur gymnasiet med MVG i de flesta ämnena.

 

Så "skolk" är inte så dåligt som det låter.

Men man måste man inte tillåtelse från läraren om man vill vara hemma istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men man måste man inte tillåtelse från läraren om man vill vara hemma istället?

Jag vet inte. Men så länge man inte har över 20% ogiltig frånvaro i gymnasiet så spelar det ingen roll. Om man frågar läraren snällt kanske man kan få närvaro eller giltig frånvaro av att jobba hemma. Det enda som hände när vi hade ogiltig frånvaro eller kom för sent i grundskolan var att läraren blev sur. Men det ska inte påverka betyget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte. Men så länge man inte har över 20% ogiltig frånvaro i gymnasiet så spelar det ingen roll. Om man frågar läraren snällt kanske man kan få närvaro eller giltig frånvaro av att jobba hemma. Det enda som hände när vi hade ogiltig frånvaro eller kom för sent i grundskolan var att läraren blev sur. Men det ska inte påverka betyget.

Men om man skolkar i tre år på gymnasiet kan man väl endå få bra betyg.

Men för att få bra betyg måste väl man visa att man kan?

Och är man inte i skolan är det väl svårt att visa att man kan.

 

Eller har jag fattat det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...