Hoppa till innehåll

Byta Processor


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, jag har fått en dator nu:

Amd Athlon x II 245 (2.9 Ghz)

1 gb ram

Ati Radeon HD 3000.

 

Men sen när jag får lite pengar har jag tänkt köpa nytt moderkort, 6870 och 4 Gb ram.

 

Men jag undrar två saker.

Är det värt att byta processorn till en Amd x4 955? Eller är den nuvarande bra?

Och vad tycker ni jag ska ha för Mhz på ramminnena? 1066, 1333, 1600 mhz?

 

Mvh Olsson.

 

Edit: Och hur mycket dyrare skulle det bli med en I5 2500?

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn verkar väldigt gammal. Jag skulle byggt ihop en helt ny istället. Om det passar så kan du behålla gamla delar som chassi/nätagg/cd-läsare.

Datorn är ifrån 2011, köpt ifrån elgiganten för några månader sen, den var till min lillebror när han fyllde år, men han hade inget intresse så vi böt, mitt xbox 360 mot den här ;) . Och sen så måste det väl vara bra mycket billigare att bara köpa moderkort, ram och grafikkort och kanske en processor än en helt ny dator? Som jag skrev först.

 

Då menar jag, Dator låda, ram, moderkort, dvd, grafikkort, nätagg, kort läsare, osv..

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3k.

och sen så har min farsas dator 1 Gb ram och den klarar knappt facebook.

800 elr 667 mhz har min, och trpr det är ddr3 och sen bara 1 sticka...

 

Det var så att vi kom på att han skulle få en dator för sent, så då dagen innan så åokte han till elgigantenoch köpte den billigaste.. Annars hade jag självklart byggt ihop ifrån Inet.

Datorn är köpt i juli tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att den knappt klarar facebook borde bero på att OSet segar ner, antar att den har windows.

 

Moderkort, nätagg, grafikort, processor och minne är nog det som behöver uppgraderas för att få en bra dator. Och då är det snarare så att du köper massa delarna och lägger på det du redan har. Inte att du uppgraderar den gamla datorn. Om chassit är litet med dålig kylning kan det behövas nytt också. Så det kan sluta med att hårddisk och CD-läsare är det ända du sparar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...