Hoppa till innehåll

Laptop Sjukt Överhettad


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare!

 

Senaste tiden har min laptop blivit allt varmare och varmare. Vet att det brukar bli så med laptops, men igår var processorn uppe och sniffade på 80 grader medan grafikkortet låg på kring 60-70 grader efter endast 15 minuters spelande i 1.6.

 

Detta känns sjukt mycket, tror ni att man kan lämna in datorn för något sådant? Köpte datorn för drygt ett år sedan, fick 2 års garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Tyvärr så köpte jag den i Uppsala på Alina Systems, bor i Luleå och butiken finns inte här.. Men ska dit på höstlovet, tar med den då. Temperaturen nu btw:

Lyckad screenshot :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dammsug eller blås ur den (tryckluft).

Har gjort det tidigare idag, sjönk bara med 3-4 grader.

 

Får även fryslagg i spel som CS 1.6 nu, har aldrig haft det förut. Omformaterade datorn för ca 3 veckor sedan, så det är inte för att det körs en massa skitprogram på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har gjort det tidigare idag, sjönk bara med 3-4 grader.

 

Får även fryslagg i spel som CS 1.6 nu, har aldrig haft det förut. Omformaterade datorn för ca 3 veckor sedan, så det är inte för att det körs en massa skitprogram på den.

Hm, jag bytte kylpastan på en laptop en gång och det gjorde rätt mycket skillnad. Annars returnera den om du inte orkar hålla på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, jag bytte kylpastan på en laptop en gång och det gjorde rätt mycket skillnad. Annars returnera den om du inte orkar hålla på.

Tar nog med den när jag drar ner på höstlovet, eller så skickar jag den direkt till MSI. Får se hur jag gör, orkar inte börja öppna den och så. Ska nog ändå köpa en ny på några månader.

 

Om man returnerar den, lagar dom den eller får jag en ny likadan? För jag antar att jag inte kan få pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...