Hoppa till innehåll

Hjälp Med Hemsida Och Minecraft


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, jag skulle behöva lite hjälp med hemsida.

 

Just nu undrar jag hur man gör en sån där "Ping" ruta där pingen står som här: http://minecraftonline.com/

 

Och sen så undrar jag hur man fixar i overview så att det blir mer knappar i världskartan, t.ex spawn och day/night osv..

Här är min exempelkarta jag renderade: Karta men som ni ser så är den enda knappen som finns är "Signposts".

 

Och sen undrar jag, eftersom jag har hemsidan på min dator som servern också är på, om hur man kan göra så att (eftersom jag har dynamiskt ip) att hemsidan uppdaterar med ip adressen så att man inte måste gå in och ändra hela tiden..

 

Mvh

 

Edit: Servern har även äkta Windows xp, men jag undrar om ni tycker jag borde ha Ubuntu istället?

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Servern har även äkta Windows xp, men jag undrar om ni tycker jag borde ha Ubuntu istället?

Har du en serverdator är Linux helt klart att föredra men att välja Ubuntu Server när det finns bättre sätt att ha en linuxserver på känns lite onödigt. Jag skulle nog rekommendera Arch Linux för att ha en server på om du känner dig bekväm med det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du en serverdator är Linux helt klart att föredra men att välja Ubuntu Server när det finns bättre sätt att ha en linuxserver på känns lite onödigt. Jag skulle nog rekommendera Arch Linux för att ha en server på om du känner dig bekväm med det.

Jag har bara testat vanliga ubuntu versionen :P

Men typ "server" versionen, är den typ lika dan eller hur är den? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ubuntu Servar har ingen GUI. Du har alltså bara en terminal. Om man inte har en jätteseriös server spelar det ingen roll vilket OS man har egentligen.

Okej, men det är igentligen bara för overviewern jag funderat på ubuntu, eller går det att fixa på windows med?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur fick du tag i en .exe fil? Du ska köra "overviewer.py" antar jag, genom att skriva "python overviewer.py" cmd när du är i filens mapp. Om det står att python inte hittas får du googla på "python in windows cmd" eller nåt. Linux Terminalen är så mycket bättre och välutvecklad än windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...