Hoppa till innehåll

Var Finns Sulfur


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej.

Jag försöker göra TNT, men jag hittar inte Sulfur.

 

Var hittar jag detta?

"Sulphur" (svavel), eller Gunpowder, som det officiella namnet nu är, droppas av Creepers, Ghasts eller kan hittas i kistor i dungeons. Det rekommenderade sättet att få tag på Gunpowder är att gå ut tidigt på morgonen helst innan solen precis ska stiga med åtminstone lite iron armour på och lite käk med en bilbåge och en hel del pilar och jaga creepers. Då övriga mobs snart kommer börja brinna/bli friendly inom någon minut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Sulphur" (svavel), eller Gunpowder, som det officiella namnet nu är, droppas av Creepers, Ghasts eller kan hittas i kistor i dungeons. Det rekommenderade sättet att få tag på Gunpowder är att gå ut tidigt på morgonen helst innan solen precis ska stiga med åtminstone lite iron armour på och lite käk med en bilbåge och en hel del pilar och jaga creepers. Då övriga mobs snart kommer börja brinna/bli friendly inom någon minut.

Men är det svårt att hitta mobs?

Alltså "fiender"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är det svårt att hitta mobs?

Alltså "fiender"

Nej det är väldigt enkelt, t.o.m. på easy. Creepers har en förmåga att dyka upp alldeles bakom dig också så de brukar leta upp dig på natten. Det är bara att gå ut när det är mörkt så borde du hitta aggressive mobs inom 30 sekunder.

 

 

EDIT: Om du är ny på minecraft, tänk två gånger innan du börjar jaga creepers. De är det tveklöst mest fruktade mobsen i hela spelet.

 

här är all information om dem som du kan tänkas behöva:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Creeper

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...