Hoppa till innehåll

Bra Bärbar


skatan222
 Dela

Rekommendera inlägg

När min dator har fått sig några år på nacken så måste jag skaffa mig en ny, en bärbar, den ska kunna hantera lite spel , som minecraft och need for speed world, skulle vara fint om TF2 oxå skulle fungera, jag ska oxå kunna använda den till lite skolarbeten, musik och media dator, även skapa egen musig, därför funderar jag på en mac, men vilken?

 

Vad tycker ni, Mac eller PC, och vilken sorts mac eller pc?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på vad du prioriterar.

 

Du får mycket bättre hårdvara i en PC för >10k än i en Mac. Alltså ska du välja PC om du prioriterar spel. Prioriterar du arbete, musik eller liknande är mac riktigt bra. Fast gillar du inte Mac OS är det ju absolut inte värt det.

 

Ska du ha Mac rekommenderar jag Macbook Pro. Finns ju även Macbook Air som är väldigt smidig, men då förlorar du mycket prestanda i spel. Vet dock inte riktigt hur Mac OS fungerar i spel, det får någon annan som testat svara på, men Macbook Pro borde klara lättare spel rätt bra iaf.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick min Mac från skolan för några veckor sen, har inte provat allt för krävande spel men counter-strike source och need for speed most wanted går hur bra som helst på högsta grafiken. Detta är heller inte den bästa som finns så jag tror inte du kommer ha några problem att spela på en Mac. Fast precis som ReMemberMe skrev så ligger fortfarande PC i topp inom spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att du inte har testat OSX, så då kan du va tyst :)

Jag använder det flera dagar i veckan i skolan, det är värdelöst.

 

 

Det är synd att laptops inte säljs utan OS :/
Word, speciellt eftersom det första man gör är att boota om dom så man blir av med all bloatware när man får dom ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...