Hoppa till innehåll

Hur Får Jag Helskärm ?


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena !

Det är så att när jag spelar spel på ex. 1600x900 upplösning så blir det inte hel skärm ,asså kanterna på skärmen, den liksom används inte, bara när jag har 1920x1080 då använder den skärmen fullt. :/

Hur gör jag för at få 1600x900 så att hela skärmen används?

Det händer bara när jag spelar spel, men inte om jag är på skrivbordet elr film elr så.

-----SE BILD---- den är vid röda när den ska vara vid den gula :S

 

"jag kör via HDMI, inte DVI."

kan jag lösa det genom AMD control center? ifall hur?

 

Tack

Mvh Prestige

post-92064-1317653329_thumb.jpg

Redigerat av prestige
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade också sånt här krångel när jag körde HDMI. Lyckades inte lösa det så det slutade med att jag körde med VGA, då skärmen inte hade DVI ingång.

 

Det var även när jag körde med skärmens optimala upplösning det blev så.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är skärmens upplösning 1600x900 då? Gäller det andra spel? Annars testa låta skärmen ställa in sig själv, brukar finnas en auto knapp eller liknande i menyn.

 

Jo det finns auto knapp, men den funkar bara när man kör med VGA inte HDMI :/

Skärmens upplösning är 1920x1080.

 

Hade också sånt här krångel när jag körde HDMI. Lyckades inte lösa det så det slutade med att jag körde med VGA, då skärmen inte hade DVI ingång.

 

Det var även när jag körde med skärmens optimala upplösning det blev så.

Kan inte köra med min VGA, den cpar sig med färger, och DVI har jag DVI-D(Dual Link) utgång och grafikkorten har en DVI-I(Dual Link) så har inte hittat nån apdapter till den än :/

Redigerat av prestige
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DVI till VGA adapter kanske du kan prova då. VGA brukar få konstiga färger när kontakten glappar, kolla så att den sitter helt rätt.

 

min Vga utgång hos skärmen är trasig, har försökt med allt, så gav upp och använder mig av HDMI ist :( :)

 

Kolla under scaling options.

Hur ? via från skrivbordet eller från Catalyst control center?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå in i CCC, välj rätt skärm, välj "Översvep" 0%.

 

Kan behöva göras varje gång du ändrar upplösningen.

 

Det brukar även finnas skalning på skärmen itself, men jag fick aldrig det att funka ordentligt, utan valde den virtuella vägen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...