Hoppa till innehåll

Ditt Försvar, Minecraft


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

5 bred vallgrav med vatten som rinner från mittenblocket ut i kanterna. Omöjlig att ta sig upp ur. Dock lyckades tydligen en creeper hoppa upp ur den enligt min kompis. Dessutom brinner inte zombies upp under dagen eftersom de stannar i vattnet. Därför ska vi nog byta ut den till Lava. Men då ska vi göra en bro med hjälp av pistons.

 

Funkar det att hälla vatten på golvet om en creeper är nära? Sprängs inga block alls då, eller måste creepern vara helt indränkt i vatten? (Vet att man tar skada, men blocks sprängs ju inte iallafall)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Funkar det att hälla vatten på golvet om en creeper är nära? Sprängs inga block alls då, eller måste creepern vara helt indränkt i vatten? (Vet att man tar skada, men blocks sprängs ju inte iallafall)

Jag vet inte hur mycket vatten som krävs för att skydda mot explosionen. Vatten kan ju ha 7 olika nivåer beroende på hur långt det har runnit från källan. I annat fall så kan ju inte mobs simma mot strömmen så det är ju ett plus i sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

 

Det där är mitt försvar. Ganska så nöjd. Men man kan ju fixa till pressure plates också istället för lever.

Gjorde videon för länge sen så huset o allt är risigt.

 

Hej, din video som kallas "Minecraft - Cool thing with water" Är riktigt cool, men jag har tänkt på detta länge... Man kan ju kanske sätta en piston där uppe som stängs och öppnas hela tiden så kanske det blir lite coolare? ;p

 

(Ska testa) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Det där är mitt försvar. Ganska så nöjd. Men man kan ju fixa till pressure plates också istället för lever.

Gjorde videon för länge sen så huset o allt är risigt.

 

Hej, din video som kallas "Minecraft - Cool thing with water" Är riktigt cool, men jag har tänkt på detta länge... Man kan ju kanske sätta en piston där uppe som stängs och öppnas hela tiden så kanske det blir lite coolare? ;p

 

(Ska testa) :lol:

 

Edit: Jag menar att pistonen öppnas och stängs .. så vattnet rinner ner av sig själv så det blir lite mellan rum mellan vattnet ... svårt att förklara men aja :P

Redigerat av TroyBuilder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försvar: Vägg av jord.

Extra försvar: Torches runt inringat område. = Ultimate anti-spawner tecnique

 

Jag vet inte hur mycket vatten som krävs för att skydda mot explosionen. Vatten kan ju ha 7 olika nivåer beroende på hur långt det har runnit från källan. I annat fall så kan ju inte mobs simma mot strömmen så det är ju ett plus i sig.

Vilken nivå som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extra försvar: Torches runt inringat område. = Ultimate anti-spawner tecnique

Har också gjort så på min värld nu, men satte glowstone i gångstigen runt mitt hus och gatlyktor på gången bort mot min milliniare-by.

 

(har inte fuskat något även om jag flög för att ta kortet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också gjort så på min värld nu, men satte glowstone i gångstigen runt mitt hus och gatlyktor på gången bort mot min milliniare-by.

 

(har inte fuskat något även om jag flög för att ta kortet)

Better than wolves mod?

 

och antingen Zan's eller Remi's minimap.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har skaffat en pilbåge nu och en drös pilar som är ett ypperligt försvar mot mobs. Lyckades överleva 3 creepers som föll ner på mitt huvud tack vara det.

1.8 Pilbågen går ju inte att skjuta lika fort me so 1.7.3. Lite synd. Men verkligare :D

 

Fixat tnt traps nu, men det är förjäääääääääävligt att bygga upp dom igen.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.8 Pilbågen går ju inte att skjuta lika fort me so 1.7.3. Lite synd. Men verkligare :D

 

Fixat tnt traps nu, men det är förjäääääääääävligt att bygga upp dom igen.. :(

Vatten?

 

-------

 

Har skaffat full iron nu och en composite bow som ger rätt bra försvar. Funderar på att sätta ut mer ljus för jag tror jag har en ogre-spawner rätt nära mitt hus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...