Hoppa till innehåll

Vad Skulle Du Göra Med 1 Miljon


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Hade först och främst hyrt en hyffsad lägenhet, gjort lite allmäna och inte allt för dyre önskeinköp, exempelvis schysst ljudutrustning och en iMac. Resten hade jag investerat i ett eget företag för att kunna börja med en affärsidé jag har. Eller tja, naturligtvis hade jag sparat lite, säg 150 000, privat också.

Vågar man fråga vilken typ av affärsidé detta fenomen handlar om? World Wide Web?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vågar man fråga vilken typ av affärsidé detta fenomen handlar om? World Wide Web?

Nja, mina idéer behåller jag helst för mig själv, men det är irrelevant - nöjet i det hela i detta sammanhang är att faktiskt kunna unna mig själv möjligheten att jobba med något jag tror på och är majoritetsägare av.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, mina idéer behåller jag helst för mig själv, men det är irrelevant - nöjet i det hela i detta sammanhang är att faktiskt kunna unna mig själv möjligheten att jobba med något jag tror på och är majoritetsägare av.

du vill inte att reklamen om killen och treljuling-gräsklipparen ska bli sann?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg till när du blir ett publikt aktiebolag. Jag köper en aktie :P

Du är den första jag skulle anställa i vilket fall, klart du ska ha aktieposter!

 

du vill inte att reklamen om killen och treljuling-gräsklipparen ska bli sann?
Ser inte på TV, vet inte vad du syftar på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och av intresse, vad kostar detta självförsörjande, coola hus?

Nästan prick 1 miljon för 80 kvm, vilket är tillräckligt för min del. Sen är det inte 100% självförsörjande heller utan snarare 70-80% kanske. Men det innebär ändå att man får väldiga summor över av sin lön som man kan spendera på att t.ex. höja graden av självförsörjande ännu mer eller helt enkelt jobba betydligt mindre och leva betydligt mer. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan prick 1 miljon för 80 kvm, vilket är tillräckligt för min del. Sen är det inte 100% självförsörjande heller utan snarare 70-80% kanske. Men det innebär ändå att man får väldiga summor över av sin lön som man kan spendera på att t.ex. höja graden av självförsörjande ännu mer eller helt enkelt jobba betydligt mindre och leva betydligt mer.

Har du någon bra källa där man kan hitta information om sånt där?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du någon bra källa där man kan hitta information om sånt där?

Det var Michael Reynolds som ursprungligen kom på earthship-konceptet runt 1970 och har sen dess utvecklat dem och byggt en hel del världen över. Earthships har inte riktigt slagit igenom än för de är rätt så kontroversiella och det är först nu som folk har blivit intresserade av verkligt av hållbart leverne. Så det finns inte så där värst många "ready-to-go"-paket som man bara kan plocka från internet utan man måste mer eller mindre själv kolla runt en hel del och hitta olika system, om man inte vill köpa färdiga ritningar från Michael Reynolds.

 

http://www.earthship.org/

http://www.youtube.com/watch?v=znAX13Q6AKQ

 

Om du vill ha mer info om självförsörjande så säg bara till, har mycket mer länkar, men det kanske inte riktigt hör till ämnet så då får du PM:a.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...