Foto

Vad Skulle Du Göra Med 1 Miljon

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#37 Mumutio

Mumutio

#9 Forumlegend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg

Postad 05 oktober 2011 - 20:38:58

Får man fråga vad du skulle pluggat?

Läkare eller bioteknik kanske. smile.gif
Den som ej är här är där.

Svaren fortsätter under följande annons

#38 Dave37

Dave37

#11 Fuskgalen

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 583 inlägg
    Utdelad november 2017Utdelad september 2017Utdelad december 2015Utdelad november 2015Utdelad oktober 2015Utdelad september 2015Utdelad augusti 2015Utdelad juli 2015Utdelad juni 2015Utdelad april 2015Utdelad mars 2015Utdelad februari 2015Utdelad september 2014

Postad 05 oktober 2011 - 21:44:59

Kuriosa: En miljon kr räcker för att betala 10% av Jennifer Anistons avsnittslön i Vänner (när hon spelade i den).

OnT: Skulle nog köpt mig ett Earthship. Där snackar vi skönhet:

"We're going to do this thing, just as the automobile phased out the Stagecoach, just as television stepped in and phased out the old vaudeville and the old motion pictures. And we got to be prepared to face the future." - Jacque Fresco

#39 Proccito

Proccito

#10 Forumkändis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 899 inlägg
    Utdelad juni 2014

Postad 05 oktober 2011 - 21:56:15

Kuriosa: En miljon kr räcker för att betala 10% av Jennifer Anistons avsnittslön i Vänner (när hon spelade i den).
OnT: Skulle nog köpt mig ett Earthship. Där snackar vi skönhet:

och det är...?
"Whats better: To be born good, or to overcome your evil nature through great effort?
- Paarthurnax

#40 WASD

WASD

#12 Fuskagent

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13 195 inlägg
    Utdelad juli 2015

Postad 05 oktober 2011 - 21:57:33

och det är...?

Ett självförsörjande hus, som dessutom ser coolt ut.
"Arbetet med en liten uppdatering av Fuska har gått framåt och förhoppningsvis så blir arbetet klart till slutet av månaden." - admin

#41 Proccito

Proccito

#10 Forumkändis

• Medlem
  • 3 899 inlägg
    Utdelad juni 2014

Postad 05 oktober 2011 - 21:59:37

Ett självförsörjande hus, som dessutom ser coolt ut.

Fuck the Corvette XD
"Whats better: To be born good, or to overcome your evil nature through great effort?
- Paarthurnax

#42 Guggo

Guggo

#11 Fuskgalen

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 354 inlägg

Postad 05 oktober 2011 - 22:04:27

Och av intresse, vad kostar detta självförsörjande, coola hus?
Roger Dodger, you ol' codger.

#43 WASD

WASD

#12 Fuskagent

• Medlem
  • 13 195 inlägg
    Utdelad juli 2015

Postad 05 oktober 2011 - 22:20:31

Det beror på väldigt många faktorer. Vanligtvis bygger man det själv med så mycket återvunnet material som möjligt, vilket då landar på ungefär samma kostnad som ett vanligt hus sägs det. Men eftersom det är självförsörjande har det betydligt lägre driftkostnader så man tjänar på det i längden ganska snabbt. Och ju mer pengar man lägger på självförsörjande medel, ju snabbare tjänar man på det med tiden.

Davve kan säkert ge ett bättre svar då han är mer insatt än mig. Detta är min uppfattning.
"Arbetet med en liten uppdatering av Fuska har gått framåt och förhoppningsvis så blir arbetet klart till slutet av månaden." - admin

#44 Johnossi

Johnossi

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 687 inlägg

Postad 06 oktober 2011 - 16:39:28

Suga av matteläraren jag hade i första ring lololololo.
Nej, jiddrar bara, jag skulle nog ta mig tid att inhandla ett xbox, köpa mig en ny skimboard, resa lite, donera lite pengar till fonder eller stora organisationer etc. : )
är extremt snygg

#45 WASD

WASD

#12 Fuskagent

• Medlem
  • 13 195 inlägg
    Utdelad juli 2015

Postad 06 oktober 2011 - 16:57:49

Suga av matteläraren jag hade i första ring lololololo.
Nej, jiddrar bara, jag skulle nog ta mig tid att inhandla ett xbox, köpa mig en ny skimboard, resa lite, donera lite pengar till fonder eller stora organisationer etc. : )

Varför just stora organisationer? Små har mer användning för pengarna antar jag.

#46 Luxaxix

Luxaxix

#9 Forumlegend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 038 inlägg

Postad 06 oktober 2011 - 22:13:49

Sheen tjänade $1,8m i slutet per avsnitt. Aniston $1m per avsnitt. wink.gif

Skulle köpa ut mina systrar från farfars hus... Får väl lägga till lite cash också.. 1m är verkligen ingenting i den verkliga världen. Möjligtvis starta ett aktiebolag. 1m är ganska bra startkapital.
Mitt svar baseras ej på min globala uppfattning om dig,Utan enbart på ditt/dina inlägg i den aktuella tråden.

#47 MentalogisT

MentalogisT

#10 Forumkändis

• Medlem
  • 5 720 inlägg

Postad 06 oktober 2011 - 22:29:48

Investering.
§4

#48 Johnossi

Johnossi

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 687 inlägg

Postad 06 oktober 2011 - 22:31:54

Varför just stora organisationer? Små har mer användning för pengarna antar jag.

Varför inte stora organisationer? Just den frågan kan man vända och vrida på i all evighet, beror också på vad man väljer att stödja ^^
är extremt snygg

Logga in för att kunna skriva inlägg