Hoppa till innehåll

Kraftigare I Kropp


NeedforSpeed
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är klart att folk har olika lätt för att bygga muskler.

 

Det som spelar störst roll är dock ämnesomsättningen. Har man hög ämnesomsättning kan man vara tvungen att äta ganska mycket för att gå upp i vikt.

 

För ett år sedan cirka vägde jag typ 62 kg (177 lång), inget fett alls (runt 8% kroppsfett) och inte speciellt mycket muskler heller, även fast jag styrketränade, men det hände ingenting. Sedan började jag ÄTA, alltså bokstavligen trycka i mig mat vid varje måltid och äta var tredje timme, inklusive precis innan jag skulle gå och lägga mig. I Januari började jag styrketräna på allvar och nu väger jag 73 kg, och det mesta av uppgången har varit muskler. Nu är jag ganska muskulös och har väl typ 12% kroppsfett.

 

Så det handlar alltså om att ÄTA MER, och av sådan mat som Ryssfemma rabblade upp. Och met äta menar jag verkligen ÄTA. Finns massa folk som säger att de äter mycket men ändå sitter och petar i sig mat. Om du vill ha muskler och inte bara fett måste du såklart utföra lite högintensiv träning, som styrketräning också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har svårt att tro på att det är en myt. Förklara för mig hur det kommer sig att det finns många (för det mesta pojkar 0-25 eller nåt) kan äta hur jäkla mycket skit som helst och bara lata sig, och ändå vara pinnsmala? Utan muskler då. Stör mig som fan på det tbh xD

Tyder på att du har dålig ämnesomsättning, kroppen kan inte optimerat lagra fettreserver. Fett är inte där för att störa än, det är till för att skydda en mot kyla, reparera mikroskador och finnas där vid svält. Man kan ha en hög metabolism, betyder dock inte att det är en bra ämnesomsättning. En bra ämnesomsättning är, du går ner i vikt om du bränner mer än du äter, och att du går upp i vikt om du äter mer än du förbrukar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni nått tips till en 15 åring som kämpar för muskler och 6 pack mage? Hehe, jag försöker träna varannan dag, jag gör styrke träning, sit ups, allt möjligt, men problemet är, musklerna på armarna växer knappt, och min mage är likadan som förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni nått tips till en 15 åring som kämpar för muskler och 6 pack mage? Hehe, jag försöker träna varannan dag, jag gör styrke träning, sit ups, allt möjligt, men problemet är, musklerna på armarna växer knappt, och min mage är likadan som förut.

Rekommenderar att du kan hantera din egna kroppsvikt, sen går du in på belastning vilket innebär vikter. Få i dig mycket energi i form av protein för det mesta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

This.

 

Och "stor benstomme" är en myt också. Även om det är klart att ben kan variera lite i storlek så är det ingen som väger 30 kg mer än någon annan på grund av ens ben. Det finns i princip ingen koppling mellan övervikt (dvs, fett) och benenstommen.

 

Edit: Eller ja, vissa människor har lättare att lagra fett (dvs, gå upp i vikt än andra) teorin om de tre kroppsformerna används fortfarande idag. Används främst inom styrketräning. Men bara för att vissa personer har lättare att hålla sig smala, så betyder det inte såklart att de kan äta pizza 7 dagar i veckan.

Konstigt varför jag då i grunden är väldigt, väldigt mycket mer muskulös och bred i stomme/kroppen än de flesta 17-åringar jag känner, kortare som längre, smala som tjocka. Lol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstigt varför jag då i grunden är väldigt, väldigt mycket mer muskulös och bred i stomme/kroppen än de flesta 17-åringar jag känner, kortare som längre, smala som tjocka. Lol

Din benstomme är fortfarande inte väldigt, väldigt mycket större än någon annans benstomme. Du har väl allmänt mer muskler än andra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din benstomme är fortfarande inte väldigt, väldigt mycket större än någon annans benstomme. Du har väl allmänt mer muskler än andra.

I'M A BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEF. Faktiskt.

 

Skämt å sido, träna bra, ät rätt, softa lite och du skall klara dig i livet som en stark ungkarl!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I'M A BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEF. Faktiskt.

 

Skämt å sido, träna bra, ät rätt, softa lite och du skall klara dig i livet som en stark ungkarl!

Du är säkert biff, har en kompis som praktiskt taget föddes med magrutor.

 

On-topic:

Träna rätt och ofta, ät rätt och mycket. Där har du receptet till att bli biff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstigt varför jag då i grunden är väldigt, väldigt mycket mer muskulös och bred i stomme/kroppen än de flesta 17-åringar jag känner, kortare som längre, smala som tjocka. Lol

Du har antagligen bredare benstomme än andra, inte "större". Främst formad annorlunda med andra ord, för vi har ju olika former på våra kroppar.

 

Jag själv har också breda axlar, men ganska hög metabolism som gör att jag har lätt för att gå ner i vikt men svårare för att bygga muskler eller lagra fett.

 

Så du har antagligen breda axlar+ en lagom metabolism för att bygga muskler. :)

 

Och jag vet inte vem du umgås med, men ifall bilderna i bildtråden på dig stämmer känner jag till många 17-åringar som har mer muskler än du. Inte för att trycka ner dig eller så, du har fin kropp. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och se till att ha växt färdigt på längden, annars är det svårt att bygga muskler. :o

 

Om du vill ha "sexpack" kan du ju förstås bara ge dig ut och springa samt äta en aning mindre.

Springa? Är du helt säker? För att jag tror inte man får mycket gjort av det. BTW så är det kallt just nu, tror att det blir inte nå joggning till sommaren. Men med maten ska jag hålla koll på.

 

Men jag är typ 182cm lång, jag tror inte att jag kommer växa nå mer, för att då skulle det ju gå över gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Springa? Är du helt säker? För att jag tror inte man får mycket gjort av det. BTW så är det kallt just nu, tror att det blir inte nå joggning till sommaren. Men med maten ska jag hålla koll på.

 

Men jag är typ 182cm lång, jag tror inte att jag kommer växa nå mer, för att då skulle det ju gå över gränsen.

Joggning/running men även spinning är ett bra tillvägagångssätt för att bränna fett (deffa). Tänk också på din kost, den är (om inte mer) minst lika viktig som träningen. Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...