Hoppa till innehåll

Ska Börja Med Wow Igen, Behöver Tips.


Laserturken
 Dela

Rekommendera inlägg

Som andra har sagt...Det spelar ingen roll vilken klass du spelar. Alla klasser kräver träning. Om du inte tycker classen är rolig så är det ingen idé du spelar den.

 

Och har man väl lärt sig 2-3 classer så kan man oftast spela alla sen. Man måste förstå spelet vilket ytterst få personer gör.

Och om du nu vill spela den "bästa" classen så är det Shadow priest dpswise. Dock så är det enligt mig pisstråkigt.

 

Och med tanke på att du säger själv att du är dålig och gör misstag ofta så behöver du inte bry dig om vilken server du spelar på. Du kommer aldrig spela i en topp 1000 guild ändå atm :P

Jag vet att jag aldrig kommer komma top 1000 guild.

Men de lättspelda klasserna kommer aldrig bli bäst. Paladin är enkel o spela krävs inga skills alls, bara smarthet och liten träning/warm up. Hunter är enkel o spela också men krävs lite mer träning än paladin.

Warlock däremot såg ja att den var väldigt svår att spela. Eftersom man kan spela med DoTs eller direkt damage, eller båda och sin pets hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du kommer komma i en bättre guild fall du resonerar annorlunda :P Det finns inga svåra classer. Jag spelar själv Warlock och det är verkligen inte svårt. Paladin är bra mycket mer saker att tänka på som dps. Time cds etc...Warlocks har ingenting i princip. Vi står som hjärndött och kastar shadow bolts i princip.

 

Den enklaste klassen är arcane Mage. Du behöver i princip bara lära dig om burstphases och manasaving blabla :P Easy stuff

 

Och fall du vill testa warlock, så gör det. Det är verkligen en enkel klass

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De lättaste klasserna kommer aldrig bli bäst, hur menar du där? Dig skulle man ju inte vilja ha med på en raid då du verkar rejält bakom flötet.

De lättaste klasserna brukar vara väldigt bra, men dom är aldrig bättre än en svårspelad klass.

 

 

@Hackie

 

Shadow bolt? Jag spelar warlock nu som level 30+ och använder massor av DoTs, drain och massor av andra spells/buffs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De lättaste klasserna brukar vara väldigt bra, men dom är aldrig bättre än en svårspelad klass.

@Hackie

 

Shadow bolt? Jag spelar warlock nu som level 30+ och använder massor av DoTs, drain och massor av andra spells/buffs.

Gör såhär, levla upp din warlock till 85 och träna mycket på den och ge fan i alla andra klasser så kommer det gå bra för dig. Btw tack för att du skrev om din warlock, blev rätt sugen att göra en själv nu.

 

EDIT: Det där du sa om att lättare klasser är sämre bevisar att du inte har legat på någon bra nivå när du spelade innan heller. Som Hackie sa är arcane fruktansvärt lätta att spela och ändå kom vår mage upp i 45k dps på majordomo med runt 365 ilvl, förklara det.

Redigerat av Stixx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör såhär, levla upp din warlock till 85 och träna mycket på den och ge fan i alla andra klasser så kommer det gå bra för dig. Btw tack för att du skrev om din warlock, blev rätt sugen att göra en själv nu.

 

EDIT: Det där du sa om att lättare klasser är sämre bevisar att du inte har legat på någon bra nivå när du spelade innan heller. Som Hackie sa är arcane fruktansvärt lätta att spela och ändå kom vår mage upp i 45k dps på majordomo med runt 365 ilvl, förklara det.

De lätta klasserna är lätta o spela till hög nivå, fast dom är inte lätta mästra eller vad det nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, vi kan väl göra så här:

 

Mage är enkel att lära sig, alltså man kan 60% av klassen. Men för att kunna 70%-90% är väldigt svår och när du har nått den nivån så kan du göra en väldigt hög dps

 

Warlock är svårt att komma till 60%, men när du har väl kommit dit är du bättre än vad en annan spelare skulle vara 60% som mage.

 

Tror inte att någon har bemästrat någon klass i wow än, alltså kunna spela hela klassen till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bemästrat att spela hunter, det är inte någon jävla raketforskning att kunna spela WoW. Så det där köper iallafall inte jag alls.

Jag tror att du tar mig fel där.

 

Om du och en annan har helt samma gear, och är i samma raid. Men han har mer dps än dig. Då har inte du bemästrat klassen?

 

Det finns massor av olika sätt att spela klasser, vilket gör så att det inte går och bemästra klassen.

Redigerat av Laserturken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, vi kan väl göra så här:

 

Mage är enkel att lära sig, alltså man kan 60% av klassen. Men för att kunna 70%-90% är väldigt svår och när du har nått den nivån så kan du göra en väldigt hög dps

 

Warlock är svårt att komma till 60%, men när du har väl kommit dit är du bättre än vad en annan spelare skulle vara 60% som mage.

 

Tror inte att någon har bemästrat någon klass i wow än, alltså kunna spela hela klassen till 100%

Arcane mage... Du gör alltid hög dps, även om du är dum i huvudet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...