Hoppa till innehåll

Metal Fan?


max95
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Personligen tycker jag att core genren är mer lik Hardcore än Metal, men det finns många åsikter om vad som räknas som riktig Metal eller inte.

Lyssnar väll mest på Black och Death metal, har dock svårt för "modern döds" då jag tycker de flesta band låter för sterila, jag vill ha min döds skitig och ondskefull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är så jävla töntigt att hålla på med att "blanda" musikstilar. "Jazz-metal", "Deathcore", "Thrash Metal". Alla som har satt en sån typ av stämpel på sitt band är inte metal. Metal har en själ och den försvinner när man ska hålla på och ordbajsa istället för att lyssna på musiken. Klart jag är ett metalfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet knappast vad som räknas åt metal -hållet, men jag gillar nog mer rock, hårdrock, klassisk och modern ROCK!

Men man kan ju förväxla dem lätt, men jag hatar sån där när de bara skriker jättemycket.

Fanns en Guitar-hero låt av Slayer som jag hatade, "Raining Blood" hette den. Nej, sånt är fy.

 

Jag gillar Queen, Led Zeppelin, Guns N Roses, Thin Lizzy, Deep Purple, Dire Straits... men det är för lugnt för att vara metal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssnar väl på en del metal, inte alls lika mycket som jag gjorde för några år sedan (blev rätt trött på musiken), men de band jag lyssnar på idag som är metal är inte bara metal, utan t.ex. progressiv metal eller dylikt.

 

Opeth, Between the Buried and Me, Agalloch, Pain of Salvation, Katatonia, t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ptja, om man nu som wikipedia räknar Judas Priest, Black Sabbath, Led Zeppelin och liknande som tidig heavy metal så visst!

Detta.

Fast jag skulle nog inte kalla Led Zeppelin för metal, men men.

Black Sabbath, Judas Priest, Accept, Saxon, Danzig och Hammerfall är nog de enda jag gillar som säkerligen är metal.

(+ förstås alla band jag glömt, vilket gör ovanstående mening mer eller mindre betydelselös)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror helt på hur man definerar metal, vilka band som tillhör genren o.s.v. men jag själv anser att det mesta jag lyssnar på är metal/metalliknande.

 

Banden jag lyssnar mest på är väl typ Bring Me The Horizon, It Dies Today, Slipknot, Trivium, In Flames, Suicide Silence, The Black Dahlia Murder, Adept. Men det absoluta favortibandet är A Day To Remember, kan väl kanske inte placeras i "metal-facket" (nej, det har inget med industriarbetare att göra) däremot har den en hel del låtar som har tydliga influenser av t.ex. metalcore.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...