Hoppa till innehåll

Förslag Till Ny Dator


PussyCat
 Dela

Rekommendera inlägg

Tog ca 3 veckor för mig att få min ihopbyggda dator förra året. Segt ;/

Frakten är dyr när man ska få den levererad till sig. Men om man hämtar på pick-up point som finns i de största städerna kostar det endast 30 kr.

Jaså. Fattar inte varför den ska vara så dyr, inet levererar ju gratis. Alina Systems eller liknande mindre företag tar ju inte heller så mycket som komplett, de brukar ta typ 50-100kr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jaså. Fattar inte varför den ska vara så dyr, inet levererar ju gratis. Alina Systems eller liknande mindre företag tar ju inte heller så mycket som komplett, de brukar ta typ 50-100kr.

Är inets leverans verkligen gratis, eller är det sweclockers som betalar den över 500kr?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså. Fattar inte varför den ska vara så dyr, inet levererar ju gratis. Alina Systems eller liknande mindre företag tar ju inte heller så mycket som komplett, de brukar ta typ 50-100kr.

Komplett ligger i Norge vilket gör frakten dyrare.

 

 

Jag hade Sweclockers över 500 kr, men fick ändå betala 100 kr...
Då gick något snett, har aldrig betalat frakt på något över 500kr. Aldrig hört talas om att frakten kostat när man hade SweC-rabatt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nytt grafikkort. Det förra tog ca 2 veckor på sig. (Skulle kommit in den 14e december vilket är 2 veckor från beställning). Så jag beställde ett nytt grafikkort istället, detta ledde till att första ordern (där jag avbeställde grafikkortet) skickades idag. Samt att det nya grafikkortet är på G.

 

PowerColor Radeon HD6950 2GB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt recensionerna har inga problem uppstått. Men får hoppas att problemen inte drabbar mig. [;

Tyvärr så måste jag strypa budgeten någonstans..

 

@WASD Gärna en källa på PowerColor krånglanden så att jag kan läsa det!

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga av tillverkarna jag fått positiva intryck av fanns inom en acceptabel prisökning för det kortet på komplett. Annars brukar det vara mindre än en hundring extra. Jag skulle som sagt tagit GTX560Ti. Om din budget är tight är det dessutom ett bättre val.

 

@PussyCat En på i kassan på inet sa till en annan kund att PowerColors kort blir varmare en gång för 5 år sen när jag var där. Och jag har för mig jag sett i alla fall en tråd här av någon som hade problem med det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjorde det egentligen mest för att slippa vänta. Är oerfaren på datorkomponenter så det "känns" bra med ett 2GB grafikkort.

Jag har uppfattat det som att kort i den prisklassen inte är kraftiga nog för att ha riktigt höga inställningar och når därmed inte upp i full RAM-användning.

 

Editade mitt förra inlägg också om du missade.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...