Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Att Hitta Passande Design


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Håller på att designa en hemsida. Väldigt nöjd hittills. Men content är ful, kommer inte på hur jag ska göra den fin. Footer ska antagligen bort.

 

 

Behöver förslag på hur jag ska designa content. Alltså hela rutan under bannern.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut.

Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips.

Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut.

Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips.

Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor.

Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpg

Har dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar.

 

Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpg

Har dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar.

 

Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek.

Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint.

 

Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint.

 

Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande.

Du har rätt, jag har bara klippt ut en bit av bilden. som är på repeat.

 

Tycker bannern är lagom storlek på min 1920x1080 skärm, skulle kunna förminska den lite. Alla de där namnen vet jag inte vad de innebär, gjort den i GIMP som jag är någorlunda nybörjare på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...