Hoppa till innehåll

Grafikkort Som Jag Ska Välja


Ceto
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare jag har tidigare postat en annan tråd angående om mitt grafikkort jag har ett Sapphire Radeon HD 6790 just nu och jag fick byta ut mitt grafikkort då jag frågade komplett om det var okej.

 

Det var okej att skicka in grafikkortet och välja ett nytt, ska betala mellanskillnaden så jag behöver veta vilket grafikkort jag ska välja.

 

Jag har funderat på antingen Radeon 6950 eller GTX 560Ti

 

Jag vet inte vilket märke jag ska välja eller vilket som är best i prestanda i spel.

 

Jag ska betala runt 2000-2300 kr för ett grafikkort, vilket ska jag köpa?

 

Ge gärna förslag till ett grymt grafikkort som klarar bra prestanda i flesta spelen, high utan problem.

 

Tack ska ni ha, vet ni inte så får jag ta och posta på Sweclockers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min kompis så hade hans vän ett 6950 och det var inte bra alls, han kunde bara spela med 20fps i spel och det presterade inge bra.

 

Kan ni länka ett bra grafikkort?

Då mytar han, alt är något annat fel med datorn.

 

Jag garanterar dig att du kommer klara Battlefield 3 på höga inställningar utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade kört på 560Ti. Men det är knappt någon skillnad i spel. I BF3 skiljer det bara några ynka FPS.

 

Hur som helst lirar jag BF3 på high med 560 Ti med konstant 60+fps. Dock har jag överklockat lite, men det är inte alls svårt. Innan överklockningen låg jag på 55-60fps. Då märkte man lite lagg någon gång då och då, men inte mycket.

 

 

@MrFr3drik:

 

Ursäkta, men för att klara BF3 på högsta inställningarna utan lagg behövs antingen 6990 eller gtx590, alternativt gtx580 SLI eller 6970 CF.

 

6950 2GB får ungefär 35-40 FPS vilket liknar mer ett bildspel än ett spelbart datorspel.

 

Källa: http://www.sweclockers.com/artikel/14650-p...ld-3/4#pagehead

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det några andra kort som ni kan rekommendera?

 

Priset ska vara runt 2000-2300kr

 

Jag har också hört att det kommer AMDs 7000-series och ett GTX 560Ti med 448 pipes som är lika bra som 570n.

 

Vilket märke ska jag välja ? Om det nu blir GTX560 eller 6950?

 

Sapphire, Asus, XFX, MSI, ettc..

 

Vad ska jag välja? Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så kikar jag på grafikkortet, jag är inte säker på vad jag ska välja. NVIDA eller AMD ?

Alla säger olika. För 3 år sen valde jag ATI då nån på fuska satte ihop ett paket. Idag använder jag Linux och AMD gör kassa drivers till det, har haft en massa problem. Önskar att jag köpte nvidia. Du kanske inte kan nånting om Linux och aldrig tänkt köra det men så var jag också för 3 år sen.

 

Här har du den på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622728

 

Märke gör ingen större skillnad. Undvik okända tillverkare, annars kan det gå såhär: http://www.fuska.se/forum/Vad_Aer_Trasigtl-t155185.html

Jag har haft Gigabyte moderkort och grafikkort i 5 år och inte haft några hårdvarufel så dem litar jag på. MSI säger många idag så det skulle jag kört på.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.sweclockers.com/recension/14783...560-ti-448-core

 

 

Jag hade iaf problem med mitt nuvarande 6790 och jag blev hur arg som helst. Black screen lite allt möjligt, spelet fastnade och Catalyst control center återställdes.

 

Kan vara sant att det är kassa drivers, vet inte men jag har iaf ett radeon 4600 series i min gamla dator den har aldrig haft några problem i tidigare spel som inte kräver så mycket.

 

Jag har tidigare kört nvidia också var jävligt nöjd med den faktist, detsamma gäller med AMD kortet jag hade/har.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...