Hoppa till innehåll

Iphone 4 Vs 4s


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Ur min synpunkt, tycker jag inte att någon under 15, om inte 17, fan vet jag, men till saken, behöver en smartphone, det har helt enkelt blivit en "trend" att alltid ha det senaste.

 

Känner vissa som tror att de umgås bättre med sina vänner, tror de, bara för att de är "uppdaterade".

 

(Väldigt trött när jag skriver detta, no offence).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ur min synpunkt, tycker jag inte att någon under 15, om inte 17, fan vet jag, men till saken, behöver en smartphone, det har helt enkelt blivit en "trend" att alltid ha det senaste.

 

Känner vissa som tror att de umgås bättre med sina vänner, tror de, bara för att de är "uppdaterade".

 

(Väldigt trött när jag skriver detta, no offence).

Min kompis med, han har en Walkman telefon, men för han "tror" att han inte är cool för de så använder han den inte, så han väljer att inte ha en telefon alls än att inte ha de senaste som iPhone 4s...

Vissa personer... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med han på en fråga?

Om vi vänder på steken då, vad är en 13 årings behov så att hen måste ha en smartphone?

 

Spela spel, ringa, smsa är självklara grejer och behöver inte nämnas.

Jag komponerar låtar mycket och då är t.ex garageband en bra app att ha...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är som natt och dag. Det var bara min personliga åsikt att en 13 åring har ingen användning av en 4S.

 

Nej ingen har det, vad ni än tror så har ingen 13 åring någon som helst behov av en 4S, eller en annan smartphone för den delen.

På vilka sätt behöver du en iPhone mer än en 13 åring? 13 åringar är inte små barn som precis har lärt sig läsa... Visst de kanske är lite för omogna att äga en så dyr telefon. Men min lillebrorsa är 12 år gammal och har haft min mammas gamla iPhone 3G och har nu en 4a och han är defenitivs inte för omogen/ung för att ha en iPhone anser jag. Han fick sin 4a genom försäkring på 3G'n så han är inte bortskämd.

 

Jag tycker bara att din inställning till yngre personer än dig är lite dålig. Alla som är yngre än dig behöver itne vara p12or

 

(orkar inte läsa hela tråden så jag vet inte vad ni har kommit fram till efter ditt inlägg)

 

 

OnTopic:

 

Jag tycker inte att det är värt att lägga några tusen mer för att få Siri + aningen snabbare telefon. En iPhone 4 verkar duga till dina behov om du inte är en som spelar väldigt hög presterande spel som tex Asphalt. (fast jag spelar asphalt på min 4a och det funkar helt OK)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har aldrig förklarat varför någon i våran ålder skulle ha direkta behov av det heller.

Ingen som har frågat efter det.

Varför jag valde att köpa en iPhone berodde på flera olika grejer:

 

Slippa behöva gå runt med en molbil + en mp3(alt även en kamera).

Slippa lägga över musik på mp3n, nu använder jag Spotify genom mobilen.

Mitt lokalsinne existerar inte, så när jag inte vet vart jag ska direkt så drar jag bara på gpsen i mobilen

Använder den som fjärrkontroll till t ex min stereo och min internet radio.

Kolla på TV

Alla olika appar, spelar inte direkt på min mobil.

Kontrollera ett visst program på datorn när jag inte är hemma för att se så att går som det ska.

Surfa vart jag vill.

Mail, mail och åter mail.

För att bevisa när ens små mytoman kompisar och/eller besserwissrar har fel/ljuger.

Tidtabell till buss, skulle inte känna mig "lost" utan den appen.

Mobilt bredband om ens internet hemma går ner eller om man är på ett annat ställe där man inte har tillgång till en uppkoppling.

 

Den största anledningen är väl för att jag är en pryl nörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen som har frågat efter det.

Här frågar Rawr vad det är för skillnad på att någon som är 13 eller 19 har en: link

Och här frågar CRAAZY samma sak: link

 

Majoriteten eller alla av dina punkter kan någon yngre också ha nytta av.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen som har frågat efter det.

Varför jag valde att köpa en iPhone berodde på flera olika grejer:

 

Slippa behöva gå runt med en molbil + en mp3(alt även en kamera).

Slippa lägga över musik på mp3n, nu använder jag Spotify genom mobilen.

Mitt lokalsinne existerar inte, så när jag inte vet vart jag ska direkt så drar jag bara på gpsen i mobilen

Använder den som fjärrkontroll till t ex min stereo och min internet radio.

Kolla på TV

Alla olika appar, spelar inte direkt på min mobil.

Kontrollera ett visst program på datorn när jag inte är hemma för att se så att går som det ska.

Surfa vart jag vill.

Mail, mail och åter mail.

För att bevisa när ens små mytoman kompisar och/eller besserwissrar har fel/ljuger.

Tidtabell till buss, skulle inte känna mig "lost" utan den appen.

Mobilt bredband om ens internet hemma går ner eller om man är på ett annat ställe där man inte har tillgång till en uppkoppling.

 

Den största anledningen är väl för att jag är en pryl nörd.

Jag har väl de flesta anledningar som du att köpa smartphone och jag köpte min första när jag var 13 och nu känner jag att livet skulle vara svårare utan den. I'm just saying...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...