Hoppa till innehåll

Spel Hemsida


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Jesper, är du helt säker på att du inte skapade denna tråd för att skoja med oss? Din sida är ihopslängd på fem minuter utan något som helst eftertanke. Kombinationen av färger, bilder och placering av olika element är högst osammanhängande. Det finns ingen tema i det du visar oss. Däremot finns det ett klart budskap i vad Nomatic säger, och jag hoppas att jag lyckats vidarutveckla det. Gör om, gör rätt.

En nybörjare kan inte mycket bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En nybörjare kan inte mycket bättre.

Självklart. Jag ville bara vara elak

 

Jesper, det du kan göra är att i fortsättningen kolla lite på hur du lägger upp din sida. Det behöver inte se professionellt ut, men det ska synnas att du faktiskt har en tanke med den, att du framför ditt innehåll på ett sätt som är användarvänligt och som ger läsaren en bild av ditt tema. I det här fallet är det en sida för din server. Passar det? Finns det tillräckligt med information?

 

I det här fallet skulle jag skriva en kort presentation. På din Minecraft-sida har du slängt ihop en ruskigt bred textbild med hjälp av en standardscript i Gimp, en sådan är något som varken representerar Minecraft eller sidans innehåll på ett bra sätt. Det den istället gör är att den frågar oss läsare vad du egentligen tänkte när du skapade den... så vad och hur tänkte du?

 

En annan sak som jag skulle vilja säga är att länkar till externa sidor bör öppnas i ett nytt fönster. Du vill väl att läsaren stannar på din sida? I övrigt, fixa till färgvalet och centrera gärna innehållet. De flesta av oss använder breda skärmar nuförtiden.

 

Gällande din Counter-Strike sida, gör klart den. Om en del av din sida inte är klar, undvik att länka till den när du lägger upp allt annat, eller gör klart den innan du ber om feedback.

Redigerat av Njugen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prövat att fixa lite http://nybo.wasd.nu/dev/ men det gick inte så bra..

Kanske någon som skulle kunna vilja hjälpa mig lite? :blush: :cry:

Bra att du kopierar kod rakt av. Du kommer inte komma någonstans alls. Stressa inte, lär dig först HTML tills du kan det flytande. Börja sedan med CSS och sist PHP. Visst, det kommer ta en jävla tid, men det är värt det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...