Hoppa till innehåll

Behov Av Wow Hjälp!


epril
 Dela

Rekommendera inlägg

För ett tag sedan provspelade jag wow, allt fungerade då helt felfritt. Sedan spelade jag inte på någon månad och nu när jag blev sugen på att spela igen så beter sig spelet konstigt.

Det går oftast ganska segt, inte just när jag springer runt utan mer när man ska tex. plocka upp saker dröjer det nästan en halv minut innan det händer något.

När jag spelar är det en liten cirkel högre upp i mitten av skärmen som laddar, är den röd går det som segast, ibland är den gul och även grön. När den inte är där och laddar så går spelet felfritt men det är sällan. Oftast laddar den på rött.

 

Alltid när jag sedan ska avsluta spelet så hänger det sig. Datorn fungerar normalt, kan play och pausa Spotify tex. från tangentbordet men wow har fryst fast på skärmen och enda utvägen är att bryta strömmen till datorn...

 

Vad kan vara fel och hur kan jag lösa detta? Allt annat som internet och andra program + spel fungerar som de ska.

Själva internet kan det inte heller vara fel på då syrran sitter bredvid och spelar på sin slitna gamla pc och den klarar wow utan problem. Jag spelar själv på en iMac som jag köpte i Juli detta året.

Jag har provat att ta bort wow och installera igen, även kört det här repair som finns i wow mappen!

 

Funderar på om jag fått in nått virus eller nått, men då borde ju datorn störas generellt och inte bara för wow? Finns det något bra program som kan söka igenom en mac dator?

 

Tacksam för all tänksam hjälp då jag själv inte är så high tech på datorer och inte har någon aning om vart jag ska börja för att lösa detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lät launchern patcha klart och nu funkar det för det mesta felfritt :)

Dock fryser wow fortfarande fast när jag ska avsluta? Tror du detta har med lagget att göra och kommer gå över eller beror det på något annat?

 

Känns inte så bra att behöva hålla inne knappen och bryta strömmen efter varje gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...