Hoppa till innehåll

Matte C


Nittionio
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare. Har matte C nationella tisdagen den 13onde. Är det någon som vet någon bra och användbar hemsida som man kan lära sig matte? Matteboken.se känner jag till, men finns det någon mer som är enkel och bra?

 

Jag kommer nog använda den hära tråden för fler frågor under veckans gång, men just nu skulle det passa bra med en bra hemsida där man kunde repetera allt. Självklart räknar jag om bokens tester och liknande, men det är alltid bra att se olika saker förklarade på olika sett :)

 

Uppskattas svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har däremot uppfattat att E är enklare än D. Någon som har erfarenheter av detta?

E bygger till stor del på D, så det är inte så mycket nytt man behöver lära sig. Men det fick räcka med ett svagt G i MaD för mig. :P
Personligen tyckte jag att Matematik E var en liten bit svårare än Matematik D därför att E bygger på D på ett sådant sätt att man använder ny kunskap för att arbeta med det man lärt sig i Matematik B - D.

 

Matematik E går mest ut på att lära sig fler matematiska koncept, som komplexa tal, öva & lära sig mer om hur matematik fungerar. Man lägger inte fokus på att lösa ekvationer & formler utan på att förstå, härleda samband, förenkla och skriva om uttryck på andra former. Man lär sig också fler verktyg som är användbara för att lösa svårare ekvationer som inte har en entydig direkt lösning, t.ex. differentialekvationer och polynomekvationer.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...