Hoppa till innehåll

Kugghjulsuppsats


cubone
 Dela

Rekommendera inlägg

www.google.com

 

Finns ingen information om Kugghjul på Google vad jag vet...

 

för att wikipedia kan vem som hellst skriva.

Det är ett ställe att börja på, men man bör även ha andra hemsidor och jämföra

Till skillnad från vilka andra sidor, som är helt modererade av anställda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt

Att börja söka på wikipedia kan man göra.

Men att ta allt från wikipedia är inte att lita på

Varför inte? Wikipedia är modererat av hundratals bottar, och av tusentals volontärer, något som ingen annan sida än NE själva kan stå för. Att informationen dessutom är bättre och fylligare på wikipedia gör det till en klar 1:a på faktasidor.

Men eftersom NE inte är gratis finns det enligt mig inget alternativ som är säkrare än Wikipedia, och därför gör Wikipedia till den enda sidan som är vettig att söka information på.

 

Nu snackar jag såklart om Grundskola och Gymnasie, när det kommer till högskola är kraven på källor lite mer, och du bör göra intervjuer och liknande för att säkerställa information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia har en sanningshalt på ca 90% på sitt innehåll, vilket jag personligen anser är tillräckligt för det allra mesta, t.o.m. för högskolerelaterat. Sen att högskolan inte håller med är en annan sak.

 

EDIT: Den enda källan man behöver (förutom källor från wikipedia), är den som stödjer mitt påstående här ovan.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...