Hoppa till innehåll

Min Kompis Behöver Hjälp!


Rekommendera inlägg

Hej!

 

Min kompis (säger inget namn) vill byta familj, efter att hennes riktiga familj har varit rikigt taskiga ett tag. de jämför henne med sina andra kompisar, hennes föräldrar bråkar jätteofta och för det så får hon ingen sömn, då blir hon surare och de blir arga på henne, och hon klarar det bara nt längre, så hon vill byta familj...

 

Så.. Det här kanske är en lite noobig fråga med tanke på att jag själv aldrig haft några såna här problem, men vem/vilka kan hon kontakta om hon då vill byta familj till en fosterfamilj?

 

Snälla, kom med svar FORT! hon behöver all hjälp hon kan få!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Jag föreslår att ni söker hjälp så att familjen kan söka stöd. Det kanske är jättejobbigt just nu, men hon har rätt till att leva med hennes riktiga familj, hon har rätt att trivas där.

Om de senare förstår att hon inte kan bo där längre så kommer de förhoppningsvis skicka henne till en fosterfamilj.

Önskar er lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Jag föreslår att ni söker hjälp så att familjen kan söka stöd. Det kanske är jättejobbigt just nu, men hon har rätt till att leva med hennes riktiga familj, hon har rätt att trivas där.

Om de senare förstår att hon inte kan bo där längre så kommer de förhoppningsvis skicka henne till en fosterfamilj.

Önskar er lycka till :)

Sluta va så onödigt optimistisk! Sen när skickar ett par föräldrar sitt egna barn till ett fosterhem?

 

Svar till trådskaparen: Vad är du för vän till henne egentligen? Om du är en riktig vän så hjälper du henne själv, prata med henne och låt henne stanna hos dig eller hos någon annan kompis. Prata med henne och ring inte BRIS förrän ni är övertygade att det verkligen behövs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta va så onödigt optimistisk! Sen när skickar ett par föräldrar sitt egna barn till ett fosterhem?

 

Svar till trådskaparen: Vad är du för vän till henne egentligen? Om du är en riktig vän så hjälper du henne själv, prata med henne och låt henne stanna hos dig eller hos någon annan kompis. Prata med henne och ring inte BRIS förrän ni är övertygade att det verkligen behövs!

Vad pratar du om? Jag vet väl inte hur svårt det är där hemma, om det verkligen är så att socialen ser att hennes föräldrar inte tar hand om henne så skickar de henne till ett fosterhem

Och klart de ska ringa BRIS! Bris är en telefonlinje för barn som vill prata med en vuxen, inte någon polisstation som kommer och sätter hennes föräldrar i fängelse så fort hon ringer.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...