Hoppa till innehåll

Mange Bjuder


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Alltså de har nästan 6 milj views på y tube. Människor som lägger ner tid på att skapa seriös musik, månader och år får höras mindre. Tycker inte om det. Mig t.ex. :(

Om man vill höras måste man ge marknaden vad den vill ha. Sen handlar det ju också om hur man marknadsför sig.

 

Angående Mange Makers så tycker jag de verkar seriösa, jag menar videon är ändå genomtänkt även om de flummar i den och den är välgjord ur ett redigeringssynsätt. De spelar ju på faktumet att man kan göra "vad som helst" för att skapa en partylåt. Det framgick inte så tydligt i Fest hos Mange att de inte försökte skapa en "cool" partylåt men nu har de verkligen utmanat alla partyfjantar om hur "oseriös" en låt kan vara men ändå bli omtyckt partysörja. Och de går seriöst in för det. Det är det som är det fina med Mange Makers, de gör satir på partymusik genom att visa att "kolla här, man slänger bara ihop lite bas och sjunger något som får folk att komma ihåg låten, man behöver inte en jättehäftig video eller någon text med någon djupare mening".

 

De gör alltså störtskön satir på folk som tror att partymusik faktiskt är något musikaliskt utmanande, och de gör det så otroligt snyggt. Därför gillar jag dem.

 

tl;dr: De är seriöst oseriösa och driver med folks uppfattning om att partymusik är musikaliskt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror alla förutom en är över 18 faktiskt. Dansaren är 16. Läst det någonstans.

 

Men ja, sången är. Knepig.

 

Men det finns inget som vet vem "mange" är?

Peter Balazs 1993-06-28 (musikproducent) 18år

Max Christensson 1995-02-22 (dansare) 16år

Max Henriksson 1993-11-24 (beatbox) 18år

Didrik Rastbäck 1993-10-26 (sång) 18år

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...