Hoppa till innehåll

Lol - Laggar För Varja Femte Minut


OpeningTitles
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjo!

Jag har ett litet problem med LoL, det laggar i varje game och jag när jag spelar så fryser bilden för varje femte minut sen kan jag röra på mig igen, men alla andra kan röra på sig :o ..

Vet någon vad problemet är?

 

En anledning som jag tror..

 

Jag spelar LoL på Mac eftersom att jag inte har fått min PC än, så jag dödar tiden med att köra på Mac.

Och det är inte direkt att man kan köra på Mac eftersom att Mac-clienten är borta från deras hemsida men jag har sett en download från deras forum vilket var väldigt konstigt.

 

EDIT: Tror nog också att mitt internet är lite för segt, har haft segt internet idag.

Och igår så spelade jag LoL och skypade utan problem, inget lagg eller något annat.

Redigerat av OpeningTitles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo!

Jag har ett litet problem med LoL, det laggar i varje game och jag när jag spelar så fryser bilden för varje femte minut sen kan jag röra på mig igen, men alla andra kan röra på sig :o ..

Vet någon vad problemet är?

 

En anledning som jag tror..

 

Jag spelar LoL på Mac eftersom att jag inte har fått min PC än, så jag dödar tiden med att köra på Mac.

Och det är inte direkt att man kan köra på Mac eftersom att Mac-clienten är borta från deras hemsida men jag har sett en download från deras forum vilket var väldigt konstigt.

 

EDIT: Tror nog också att mitt internet är lite för segt, har haft segt internet idag.

Och igår så spelade jag LoL och skypade utan problem, inget lagg eller något annat.

Vad har du för fps samt latency ingame?

 

Sen så skulle jag tippa på att det är macen som är problemet, varför skulle man vilja ha en sådan dator :( ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du för fps samt latency ingame?

 

Sen så skulle jag tippa på att det är macen som är problemet, varför skulle man vilja ha en sådan dator :( ?

Dödar min tid med Macen kanske?

 

Jag har 32 i fps, men jag har kommit på problemet!

 

Här i Vallentuna så har internet laggat lite på sistonde för alla så det kanske beror på det eftersom som att i skolan så laggade jag inte ett piss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns två fel..

 

Antingen kan det vara att eftersom det är en laptop så kan den bli för varm så det "fryslaggar".

 

Eller som du säger att spelet är igång typ att dina kompisar rör sig så är det t.ex mest troligt internet som håller på..

Och kolla på Shadows är på slaget i spelet, kräver väldigt mycket... Iaf på andra spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns två fel..

 

Antingen kan det vara att eftersom det är en laptop så kan den bli för varm så det "fryslaggar".

 

Eller som du säger att spelet är igång typ att dina kompisar rör sig så är det t.ex mest troligt internet som håller på..

Och kolla på Shadows är på slaget i spelet, kräver väldigt mycket... Iaf på andra spel...

Det är mitt internet, men det kan bero på laptopen är varm också.

 

Jag får se sen när jag spelar en LoL match, men jag spelade 2-3 st idag utan lagg!

Redigerat av OpeningTitles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modellnamn: MacBook

Modellidentifierare: MacBook7,1

Processornamn: Intel Core 2 Duo

Processorhastighet: 2,4 GHz

Antal processorer: 1

Totalt antal kärnor: 2

L2-cache: 3 MB

Minne: 2 GB

Busshastighet: 1,07 GHz

Boot ROM-version: MB71.0039.B0B

SMC-version (system): 1.60f5

Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):

Status: Aktiverad

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...