Hoppa till innehåll

Importerad Playstation Vita (sverige Relase I Feb)


Gäst ragnar212
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ragnar212

Ni kanske har hört om den nya playstation konsolen Vita, det hade inte jag ^^. Men jag kommer hem till Stockholm den 28:e och kan tänka mig att importera en eller ett par stycken, för den är tydligen okayad för import:

 

PlayStation Vita kommer inte att vara regionslåst utan kommer att kunna användas i alla länder oavsett var konsolen kommer ifrån. Den här nyheten bekräftades på Twitter genom VD:n för Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida. Det här bekräftar tidigare information från Sonys Michael Denny som sade i juni att Vita skulle vara regionsfri ”så vitt jag vet”. Detta innebär att alla PlayStation Vita kommer att kunna spela spel från vilka länder eller regioner som helst, så du kan importera konsolen från Japan där den lanseras 17 december och göra vänner och bekanta avundsjuka.

 

Sony VitaMen det finns en hake, verkar det som. Även om PlayStation Vita är regionsfri, ”rekommenderar” Yoshida att man inte importerar den. Yoshida har sagt att det inte är något fel med att importera den, men påpekade att det kommer att bli små inkonsekvenser, som omflyttade X och O-knappar. Det här låter knappast som en ”deal breaker” för den som tänkt importera utan snarare ett uttalande för att hålla Sonys europeiska och amerikanska filialer om ryggen. För att lugna alla som hänger på låset med importbeställningar, säger Yoshida att Sony kommer att tillkännage lanseringsdatumen utanför Japan snart.

 

Skriv i tråden vad ni kan tänka er att betala och var ni bor! Observera att det är lite "på egen risk", då spelen troligtvis är på japanska och maskinen bör aktiveras efter sverigesläppet så att ni kan använda ert svenska psn konto.

Här finns lite mer info om spel, mm:

http://www.play-asia.com/paOS-14-71-1aa-49-en.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...