Hoppa till innehåll

Fuska's Nostalgi.


Rekommendera inlägg

Oztown V2 startade Sandkaka på en egen sida. "it's not freeware, it's bounty-ware" eller något sådant var slogan. Jag fick en ful hund som avatar jag inte kunde byta och en bajskorv-smiley uppkallad efter mig.

Nej, V1 gjorde Zwailon när jag gick i grundskolan 2003-2004.

V2 gjorde Guggo och Sandkaka, när jag gick i gymnasiet.

V3 gjorde Sandkaka på en egen sida, MEN han kallade den för V2. Varför? Ingen aning.

 

Vad har du emot SD?

Va? Vi pratar om gruppforum, inte gratisgrupper.

Har emot SD eftersom #21 använde sig av det för att rättfärdiga sitt hackande på mig. (Partiet i sig behöver vi inte ta upp här, det är mer "finns ni så finns ni väl").

 

Vet inte vart du vill komma, men första Oztown var ett betalat gruppforum. Betalat av Zwailon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, V1 gjorde Zwailon när jag gick i grundskolan 2003-2004.

V2 gjorde Guggo och Sandkaka, när jag gick i gymnasiet.

V3 gjorde Sandkaka på en egen sida, MEN han kallade den för V2. Varför? Ingen aning.

Har emot SD eftersom #21 använde sig av det för att rättfärdiga sitt hackande på mig. (Partiet i sig behöver vi inte ta upp här, det är mer "finns ni så finns ni väl").

 

Vet inte vart du vill komma, men första Oztown var ett betalat gruppforum. Betalat av Zwailon.

Jag var med det första oztown som zwalion drev och som var ett rollspelsforum. Tror det startades i februari 2006. Såvida inte jag har helt fel på när oztown startades eller zwailon hade flera rollspelsforum som hette oztown. Jag har bara varit här sen i maj 2006 så det sätter ju vissa gränser för när oztown 1 fanns. :D

 

Om jag minns rätt av gamla printscreens jag har sett så startade oztown 1 i början av februari 2006 och ebbade ut i augusti-september 2006 med höjdpunkten runt sommaren 2006. Sen gjordes något försök att återuppliva oztown i årskiftet 2006-2007 tror jag (oztown 1.5). Sen gjordes oztwon V2 av sandkaka i nära sommaren 2007. Sen gjordes ett försök att återskapa oztown1 i slutet av 2007 som oztown3 av sandkaka. Efter det gjordes Oztopia som kallades oztown3 av sandkaka och zwailon september 2008. Och nu har vi oztown 4 (eller egentligen 5) som har startats om 6-7 gånger för att guggo glömmer att förlänga forumet och det har hållt i sig sen... maj 2009.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var med det första oztown som zwalion drev och som var ett rollspelsforum. Tror det startades i februari 2006. Såvida inte jag har helt fel på när oztown startades eller zwailon hade flera rollspelsforum som hette oztown. Jag har bara varit här sen i maj 2006 så det sätter ju vissa gränser för när oztown 1 fanns. :D

 

Om jag minns rätt av gamla printscreens jag har sett så startade oztown 1 i början av februari 2006 och ebbade ut i augusti-september 2006 med höjdpunkten runt sommaren 2006.

Då kanske det startades 2005 eller 2006, men Sandkakans "V2" är V3 faktiskt. :P

För V2 hade Guggo och Sandkakan ihop här på fuska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då kanske det startades 2005 eller 2006, men Sandkakans "V2" är V3 faktiskt. :P

För V2 hade Guggo och Sandkakan ihop här på fuska.

Ok, utnyttjade fuskas sökfunktion lite och grävde fram detta:

 

Oztown 1, 30/12-2005 (drivet av Zwailon)

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...st&p=622935

 

Oztown Reloaded (Oz1.5), 01/04-2007 (drivet av Zwailon)

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1049781

 

Oztown V2 (drivet av Sandkaka)

Har inget datum eller källa till den men av övriga posts tror jag att detta är dess kronologiskt korrekta plats.

 

Oztown 3, 14/12-2007 (drivet av Sandkaka (och någon mer?))

http://i52.tinypic.com/34jf0jt.png

 

Oztopia, 30/08-2008, (drivet av Sandkaka och Zwailon)

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...9&hl=Oztown

 

Oztown 4.0-4.6, 08/05-2009 (drivet av Guggo & Sandkaka)

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1532132

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, nu blir det många citat och ett låångt inlägg, men det är så fruktansvärt roligt att prata om alla minnen man har !

 

BigOrange

När Zwalion, Fusion, Bloodman, Megaklumpen, Corpsegrinder, nico, Putside, #21 etc. var aktiva.

Big Orange ! Det enda här på fuska som jag rankar högre än Oztown. Fruktansvärt bra stämning och roligt var det, till en början iallafall.. Innan det föll isär totalt..

 

Ett riktigt härligt gäng människor där ! Speciellt Megaklumpen ( :rolleyes: ). Men tycker att du har glömt LillBerra och Ripto som faktiskt också var sköningar som var igång under den tiden.

 

Är ju ganska sällsynt med kvinnliga medlemmar.

 

Mascarpone

SoffaN, NesseN

Åh, vilka minnen ! Mascarpone<3

 

 

Haha, det fantastiska bildspelet ! Med den lilla fjortisversionen av mig med också :,)

 

 

 

EDIT, har en hel radda text till som jag tydligen inte kan posta, antagligen för dubbelpost eller något.. Men det kommer !

Redigerat av purjo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Också min fortsättning !

 

 

Pshh, i originalet kunde man snacka om allt man hade på hjärtat och rollspela vid sidan av det.

 

Nu för tiden... Seröst, bleh. För mycket skitsnack och e-penis.

30 cm slak... Just sayin'

 

#21 hade jag helt glömt bort.

 

Edit: Jellyfish! Skön snubbe.

Jellyfish, var ju en riktigt lirare ! Även om jag var lite för liten för att riktigt hänga med i allt när han härjade som värst på forumet..

 

Ok här är nått som alla oz1:are borde komma ihåg. Jag höll på och CPade strax efter att jag bytt från DoS_37 till Dave37 om huruvida det ska uttalas "Dave" (som i engelskan) eller "Davve" och ja, jag var väl inte den bästa på att förmedla mitt resonemang då och fick en uppsjö av kommentarer i stil med "Ja fast "dave" uttalas ju faktiskt "däjv"." :D

 

Nån mer som kommer ihåg eller är det bara jag för att det handlade om mig?

 

EDIT: Nästan ingen har nämnt nico? Minns honom som en väldigt trevlig filur även om jag inte kommer ihåg så mycket specifikt om honom. Minns att han hade typ -5000 FM på den tiden då man kunde stjäla FM från varandra (right?). har för mig att det fanns ett föremål i affären som hette typ "stjäl andras fm", eller är jag helt ute och cyklar? Minns också fuskas gamla lotteri (synd att det lades ner), och banken men den fega räntan 2% per månad eller nått sånt.

Däjv har jag lite minnen ifrån, kommer inte riktigt ihåg allt, men har för mig att du hade en ava med Yoda då eller ?

Nico var ju också en trevlig prick.

 

 

Men det finns ju så fruktansvärt många människor som har passerat igenom forumet under åren, många av de är redan nämnda, några nämnde jag förut (Lillberra, Ripto) och några namn verkar vara bortglömda som Scones, Baranoi och Anubis(hette han va? och vad fan var det han gjorde?).

 

Tiden när photoshoptråden var galet aktiv och alla postade bilder och gav varandra konstruktiv kritik minns jag väl och även Mascarpones roliga tävlingar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...