Hoppa till innehåll

Fuska's Nostalgi.


Rekommendera inlägg

Här kommer ett gammalt nyhetsbrev. :P

(Inga länkar funkar vad jag vet.)

 

Hejsan Alla.

 

Detta kommer att bli ett lite mer annorlunda nyhetsbrev. Nämligen att vi kombinerar Nintendo Club och Zelda klubben till ett enda saftigt stort sommar brev. Just det, detta är brevet för sommarn. Vi kan ju inte vara inne i detta underbara väder. Vi måste ha lite fin semester också! Dom som inte orkar kan hoppa över den andra klubbens del om dom vill det avgör ni själva men när ni har chansen så tycker jag ni ska passa på.

 

Nintendo delen.

 

Detta är det första nyhetsbrevet för nintendo club fans. Jag kommer ta upp lite om Nintendo DS (d.v.s. Dual screen) och även vissa spel som kommer ut. Det är lika bra att vi kommer igång då. Nintendo dual screen är den nya bärbara konsollen från nintendo, fast många vet säkert redan detta och har nog all fakta redan men jag kan ändå ta upp några faktapunkter. Nintendo DS beräknas komma till Sverige under första kvartalet 2005.

 

Fakta:

*Den kommer att ha 2skärmar så att man ska kunna se från två olika perspektiv på samma gång. T.ex. ska man på racingspel, kunna se kartan på den ena skärmen och körningen med den andra (såklart) och i rollspel kan man få se det man gör i den ena skärmen och olika items man har på sig m.m. på den andra. I framtiden ska man också kunna spela med den ena skärmen och chatta med andra DS spelare i den andra. Dessa skärmar (som är tre tum stora) kan producera 3D grafik och är bakgrundsbelysta.

 

*Den undre skärmen ska också ha något slags touch-screen funktion. D.v.s.

att man ska kunna peka med fingrarna eller ett pekföremål för att saker ska hända istället för att trycka på olika knappar för att ändra perspektiv m.m. (skyddshölje kommer finnas så det inte skadas) Ett tangentbord ska kunna byggas in i spelen för att kunna skicka meddelanden och att spela på.

 

*En tuff sak till, en mikrofonport så att man eventuellt ska kunna prata för spelet om vad det ska göra. Spelen ska kunna identifiera allt från röstkommandon till handklappningar.

 

*Ännu en ny sak, att kunna koppla upp sig på ett trådlöst nätverk. Det ska få plats med upp till 16spelare samtidigt och nintendos garanterade täckning är 10meter fast det kan ändra sig p.g.a. vissa omständigheter.

 

*Batteriet ska vara uppladdningsbart och har designats för att ta så lite energi som möjligt.

*Spelen kommer att kunna hålla information upp til 1gigabit utrymme om inte mer.

 

*Nintendo DS ska också kunna köra alla Game Boy Advance-spel som redan finns ute på marknaden.

 

Detta var några få men ytterst intressanta punkter. Klicka på detta och ni får se en bild på Nintendo DS uppfälld. Klicka här så får ni se hur liten och praktisk Konsollen är. På denna bild får ni se fodralen till spelen. Detta är en ”in action” bild på mario kart eller något liknande.

 

Nu till något helt annat. Spel kommer ju hela tiden in från alla håll och kanter till nintendos konsoller, jag tänker räkna upp några få olika.

 

Först ut kommer Donkey Kong Jungle Beat(Gamecube). Detta är ett lustigt spel med tanke på alla andra som finns. Du styr genom att slå på trummor för att ta dig fram, slåss med mera. (Hoppas trummorna ingår för det kanske man inte vill kosta på sig) Klicka här om ni vill se trailer till spelet. Kan ni inte se trailern så visar jag några bilder.

Här. Här.

och Här. Bara dom inte visar hur man ska göra hela tiden som det gör på dessa bilder, för det skulle vara irriterande. Spelet kommer släppas under september troligtvis.(i USA)

 

Dom som gillade Metroid Prime kommer att älska detta. Nämligen Metroid Prime2: Echoes(Gamecube). Den största nyheten till detta spel är möjligheten till multiplayer mode. Man ska alltså kunna lira flera på detta spel samtidigt såklart, det kan ni se på trailern som visas HÄR. Ännu en gång visar jag få bilder för dom som kanske inte kan se trailern. HÄR

HÄR

och HÄR

Releasen på detta spel är fjärde kvartalet i år ungefär.(i USA)

 

Ytterligare ett spel, fast denna gången pratar jag om Gameboy Advance (ja man måste ju skifta mellan konsollerna lite). Jaja spelet jag pratar om är Mario Golf Advance. Det nya golf spelet till GBA. Det finns inte så mycket att säga om detta, man golfar helt enkelt så vi går över till några bilder (hittade ingen trailer). HÄR HÄR

HÄR

Bild på fodralet till spelet.

 

Detta var allt från Nintendo Club för denna gång! Vi fortsätter nu istället med zelda klubbens nyhetsbrev.

 

Zelda klubben.

 

Hej igen på er alla zelda diggare! Vi har nu kommit in i nästa intressanta brev. Nintendo insider har en syn på nya wind waker 2 som ska komma ut. I detta spel ska man alltså fortsätta nere i hyrule som nu ligger under vatten. Sidan ni kan besöka för att läsa om detta är HÄR. Varför jag gjorde detta var att det inte funkade att visa bilderna, Nåja, är detta något som ska vara till det nya wind waker 2? Många har ju förväxlat wind waker 2 med trailern jag visade förra gången som var i 3D. Wind waker 2 har fått release-datumet 2XXX, men på sidan jag hittat denna ”fakta” står det att det kommer ut 2004 vilket låter minst troligt enligt mig. Nintendo insider tror att detta spelet är istället för The legend of zelda: ??? ( att nintendo skulle strunta i 3D). Hoppas det inte blir så här utan att det blir två olika istället, The legend of zelda: ??? och The legend of zelda: the wind waker 2.

 

I förra brevet lämnade vi Tloz: the minish cap åt sidan för att sedan visa mera denna gång, och det ska vi! Detta är det nya zelda-spelet till Gameboy advance. Spelet har drag från andra zelda spel som finns, bl.a. A link to the past, Four swords, och även lite från the wind waker tycker jag. Även fast den har dessa drag så ser det ut att vara ett spel i sig, det förstår man när man ser link klättra upp för bönstjälkar, springer i snurrande tunnor m.m. För att kolla på bilderna så klicka: HÄR

HÄR

och HÄR Om ni hellre vill se trailern så klicka då istället HÄR Ännu ett zelda spel i fin klass!

 

Specialare!

För ett bra tag sedan så hade jag en liten tour om link och hans utveckling. Denna gången kommer vi till hans huvudfiende: Ganon/ganondorf.

 

Fakta: Ganondorf är links huvudfiende. Han rövar ofta bort prinsessan Zelda. Ganondorf är en mycket ond och makt galen man. Han kommer från gerudo och är son till häxorna koume och kotake (Han blev nog sur när link dödade dom i Ocarina of time :)). Ganondorf har alltid drömt om att ha makten över hela hyrule, men för att kunna göra det måste han få tag i alla Triforce-bitar vilka är courage, wisdom och power. Power har han redan från början. Ganondorf kan förvandla sig till sitt riktiga grisliknande jag. Ganondorf har förändrats mycket under tidens gång.

 

I The legend of zelda såg han ut så här.

I A link to the past såg han ut så här.

I ocarina of time var han känd som ganondorf honom ser ni här.

I wind waker var han lite mer robust men har fortfarande täcknamnet ganondorf.

 

Knuckles Favorithörna.

 

Knuckles favorithörna är här som vanligt. Denna gången tar vi fram några bakgrundsbilder som ni ska kunna använda om ni sparar dom såklart =).

Ett klassiskt ögonblick när link drar upp master sword. Slutstriden mot ganondorf från The Wind Waker.

Strid mellan bossen volvagia och link från Ocarina of time.

 

Detta var allt för denna gången, hoppas att alla har haft intressant läsning så det räcker för hela sommarn. Har ni några synpunkter eller något annat så kontakta oss så ska vi försöka bättra oss. Tills nästa gång vi ses säger jag adjö!

 

För er som vill kolla upp lite närmare så skriver jag upp källor här:

www.nintendo.se

www.level7.nu

Nintendoinsider.com (Ness~ :P)

Nedde.com/superadamworld

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad det gäller fysiska möten under åren har jag faktiskt bara träffat Dezen och TheUnnamed, eller vad de nu heter nuförtiden. Träffat båda på Metaltown två år i rad :>

 

 

Ingen som har nämt PS-värtingarna apoca och Rallypacker än ? :o Eller har jag bara missat det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad det gäller fysiska möten under åren har jag faktiskt bara träffat Dezen och TheUnnamed, eller vad de nu heter nuförtiden. Träffat båda på Metaltown två år i rad :>

Ingen som har nämt PS-värtingarna apoca och Rallypacker än ? :o Eller har jag bara missat det ?

Apoca och woicer har jag ett bra minne av!

 

Något som jag verkligen saknar var när GTA forumet var aktivt som fan dvs under GTA SA eran,med lite tur kommer det tillbaka när GTA V släpps.

knappast att det kommer vara lika aktivt. Saknar med GTA SA tråden. Speciellt den övernaturliga. Och gta galningen cyper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad det gäller fysiska möten under åren har jag faktiskt bara träffat Dezen och TheUnnamed, eller vad de nu heter nuförtiden. Träffat båda på Metaltown två år i rad :>

Ingen som har nämt PS-värtingarna apoca och Rallypacker än ? :o Eller har jag bara missat det ?

Den enda jag träffat här på fuska.se är Easton.

Fick höra att han spelade Ghotia Cup här i Götet och stack dit.

Sedan drog jag till honom och skulle lana i 4 dagar, PS3an lägger av efter någon timma -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...