Hoppa till innehåll

Fuska's Nostalgi.


Rekommendera inlägg

Ok här är nått som alla oz1:are borde komma ihåg. Jag höll på och CPade strax efter att jag bytt från DoS_37 till Dave37 om huruvida det ska uttalas "Dave" (som i engelskan) eller "Davve" och ja, jag var väl inte den bästa på att förmedla mitt resonemang då och fick en uppsjö av kommentarer i stil med "Ja fast "dave" uttalas ju faktiskt "däjv"." :D

 

Nån mer som kommer ihåg eller är det bara jag för att det handlade om mig?

 

Svagt minne. "Davve" minns jag i alla fall!

 

EDIT: Nästan ingen har nämnt nico? Minns honom som en väldigt trevlig filur även om jag inte kommer ihåg så mycket specifikt om honom. Minns att han hade typ -5000 FM på den tiden då man kunde stjäla FM från varandra (right?). har för mig att det fanns ett föremål i affären som hette typ "stjäl andras fm", eller är jag helt ute och cyklar? Minns också fuskas gamla lotteri (synd att det lades ner), och banken men den fega räntan 2% per månad eller nått sånt.

Nico är schysst! Har fått för mig att han tittar in ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lite mer om mig, min brors planer och #21.

 

Jag och min bror åkte till biblioteket för att försöka hitta #21's adress i hans stads telefonkatalog(på tiden man inte visste vad eniro/hitta var :D). Vi visste hans förnamn och första bokstaven i hans efternamn... Tillslut lyckades vi hitta en person som passade in på den information vi hade och då frågade vi våran mamma om hon visste vart i staden det låg. Morsan visste det och tydligen låg det i stadens område där psyket var placerat, genast vart vi då förstelnade av skräck och trodde att #21 var psykisk sjuk och rent av farlig.

 

Sommaren därpå hade våran syster en tre dagar lång fotbollscup. Det var då! som vi hade tänkt ta tag i våra gamla planer, att få fulla behörigheter till moderatens användare!

Det blev aldrig något av det då våran mamma skrämde upp oss att han förmodligen var farlig, eftersom han bodde i det området. Samtidigt som hon hade sagt att hon inte ens kunde tänka sig vad han skulle kunna göra om han såg oss(hon visste att vi var i ett litet krig med honom). Lättlurade som vi var så löd vi mammas order och fick se på händelsefattiga fotbollsmatcher istället...

 

Nu, många år senare så har minnena av #21s tyranni satt sina spår i oss(även en kompis som hängde här förut). Det händer att vi diskuterar alla minnen från honom ibland och varje gång jag passerat hans födelseort(Kalix) så är det genast minnet av honom som kommer upp i huvudet. Alltid då jag hör ordet Björklöven tänker jag på honom. Då jag ser att det går bättre och bättre för Skellefteå så tänker jag på det han sa om hur dåliga Skellefteå AIK var och skulle aldrig komma upp i elitserien. Åkte även bussen igenom hans bostadsort för bara några månader sedan och vaknade upp efter en kortare tids sovstund och såg skylten där det stod "xxvägen"(alltså samma gata som han bodde på). Började då skratta inombords och tänkte på alla minnen från honom :D

 

ibland undrar jag också om han minns och kanske till och med tänker på mig om min bror, hehe.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, det var väl mest det att han var så mycket emot mig och min bror(som han trodde var samma person).

Först var det mest hockey som vi bråkade om, det var jag och min bror mot han. Sen märkte han att vi hade samma födelsedatum(vi är tvillingar). Efter det såg han att vi hade samma IP, vilket är ganska obvious om man befinner sig i samma hus. Utan att han hade valt att kolla upp det mer så bannade han oss. Genom ett telefonsamtal med admin(tror det var min mamma som ringde då jag gick i 4an/5an då) så låste admin upp oss men #21 gav oss ändå en varning var :P

efter det var han på oss hela tiden, gav oss tillsägningar för minsta lilla, han var verkligen inte nöjd med admins beslut.

 

han hade lyckats skaffa information om vad min pappa hette också och vilket företag han jobbade på hehe.

Fast jag saknar ändå #21 litegrann.

 

Det var väl mest i slutet av #21s tid som han "kom ut" som SDare, själv brydde jag mig inte om politik då så jag läste aldrig där.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...