Hoppa till innehåll

Evighetshistorian - Med Mer Samarbete.


Rekommendera inlägg

...Torvald.

 

Torvald var en säregen man som varje vinter åkte till Thailand för sina pensionspengar.

Vad som sedan försiggick där kunde Bertil bara drömma om.

 

Vad gjorde Torvald här, mitt ute i natten, på vintern?

Det var något som inte stämde...

han tänkte och tänkte men kunde inte lista ut det. Därför valde han att stanna och fråga Torvald..

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

gård", svarade Torvald. "Vad har hänt?"

"Det har inte du med att göra", sa Bertil kyligt. "Jag ska dra nu. Vi ses." Han vände på klacken för att sätta sig på sin moped och åka till Putte, men Torvald ropade honom tillbaka.

"Snälla, lämna mig inte ensam här!" snyftade Torvald, "jag vill inte vara här ensam!"

Bertil tvärstannade, och vände sig mot Torvald. Självklart kunde han inte lämna en hjälplös pensionär ensam här.

"Okej då, kom med", stönade Bertil och himlade med ögonen. "Men på ett vilkor. Du måste låta mig få

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

frågade Torvald "Vad menade du med det sista du sa, egentligen. Det med att klia min frus navel?". Bertil funderade på vad han egentligen sa, när han väl tänkte säga vad han menade såg båda ett ljus från någonstans. Bertil stannade fort och försökte huka sig så mycket som möjligt.

 

"Har du också sett något konstigt ljus tidigare, som detta" - frågade Torvald...

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det kan vi göra, svarade Torvald svettigt. De åkte mot ljuset på landsvägen och det visade sig vara en traktor. De stannade och tutade, och ut stack Inger huvudet. Det hade en rådig konversation om vädret osv och att Benny ligger på sjukhus eftersom han ramlade ner från stegen i torsdags eftermiddag. Nåväl, de fortsatte vidare till..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

faktiskt ingen. Men dörren var inte låst och Putte ropade in både Bertil och Torvald. Putte hade svårt att gå, då han inte var i sin bästa fas i livet. Vad vill ni då pojkar - frågade Putte...

 

 

((Om ni kollar in första inlägget finns en liten sammanfattning om alla karaktärer just nu!))

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag skulle vilja prata med dig i enrum" sade Bertil. Självklart, om Torvald ursäktar? sade Putte. Torvald visste att Bertil och Putte hade en väldigt trofast relation så han gjorde ingen notis och sade: självklart! Bertil gick in i Puttes rum där han låg på sängen och stängde dörren efter sig. Han började berätta om ljuset i skogen..

 

((Om ni kollar in första inlägget finns en liten sammanfattning om alla karaktärer just nu!))

Sjukt nice, appreciate it! Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och om alla om hans hallucinationer. Putte nickade och kliade sig i håret när han var klar.

"Jaha... det finns inte så mycket annat att göra", suckade Putte lätt tillslut.

"Vadå?" frågade Bertil förvånat

"Vi måste kontakta en kirurg", sa Putte neutralt.

"K-kirurg?" stammade Bertil av rädsla.

"Ja, vi måste operera upp din hjärna och fixa till det här", sa Putte glatt. "Jag känner en mycket duktig kirurg som heter Lena. Hon är jättebra på att operera upp hjärnor! Hon är bara 15 år, men ändå så otroligt intelligent. Snygg är hon också..."

Detta var tillräckligt för Bertil. Han hade inte lust att bli genomskuren i huvudet av "snygga och intelligenta" femtonåringar. Han reste sig upp och...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...