Hoppa till innehåll

Facebook Registrering


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur många år måste man va när man registrerar sig på facebook?

Jag är 10 år och en kompis sa att han registrerade sigpå facebook när han var 10 år och han skrev in att han var 10.

Jag prova för typ 1-2 år sen och då så var man tvungen att vara 13 år.

Är det så fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många år måste man va när man registrerar sig på facebook?

Jag är 10 år och en kompis sa att han registrerade sigpå facebook när han var 10 år och han skrev in att han var 10.

Jag prova för typ 1-2 år sen och då så var man tvungen att vara 13 år.

Är det så fortfarande?

Varför behöver en tioåring facebook?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips är att inte regga sig på facebook. Enda anledningen till att jag inte tar bort mitt konto för alltid är för att mitt fotbollslag har en grupp där de lägger ut alla tränings-/matchtider etc.

 

Visst finns det fördelar, men nackdelarna väger över. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda anledningen till att jag inte tar bort mitt konto för alltid är för att mitt fotbollslag har en grupp där de lägger ut alla tränings-/matchtider etc.

Sen går det inte att ta bort sitt konto heller. man kan "inaktivera" det men så fort man loggar in så aktiveras det igen. Allt man någonsin gjort, ändrat, skrivit, laddat upp, laddat ner, tagit bort etc sparas.

 

-----------

 

@ TS: varför vi inte gillar Facebook? Jag kan svara för mig själv. Jag gillar inte facebook dels för att när du loggar in så söks din dator igenom av sidan, din internethistorik sparas, samt vad för typ av dator du sitter på. Facebook använder det sedan för att dels sälja till andra företag som t.ex. google för att de ska kunna skapa reklam riktat emot just dig. De säljer också information till t.ex. USAs regering så att de kan skapa en karta över hur folk rör sig på internet och verkligen få till ett "storebrorssamhälle". Sen ger du också ifrån dig upphovsrätten för alla bilder du publicerar på facebook, vilket betyder att bilderna du laddar upp inte längre lagligen är dina utan tillhör facebook och de kan göra vad de vill med dem i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...