Hoppa till innehåll

Facebook Registrering


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Dave, man kan visst ta bort hela kontot, men man måste ha en länk till den sidan. Det finns inte via profilen. Ska se om jag kan hitta länken igen, postar den här isf.

 

Edit: http://www.facebook.com/help/faq/#/help/co...=delete_account ni måste vara inloggade för att komma till rätt sida. Kontot tas inte bort direkt när ni klickar p länken, så ni kan gå in ochkolla där om ni vill.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen ger du också ifrån dig upphovsrätten för alla bilder du publicerar på facebook, vilket betyder att bilderna du laddar upp inte längre lagligen är dina utan tillhör facebook och de kan göra vad de vill med dem i princip.

Något av en myt. Du har fortfarande upphovsrätt på dina bilder/filmer. Det är i princip det första som står i Facebooks användaravtal. Du ger dock Facebook en licens att använda ditt upphovsrättsskyddade material F "in connection with the Facebook Service or the promotion thereof" (enligt Barry Schnitt, talesperson på Facebook). Facebook får dock endast använda dina bilder/filmer i enlighet med dina sekretessinställningar. Dvs, om jag har en inställning så att endast mina vänner kan se de bilder jag lägger upp så får Facebook inte använda mina bilder på något sätt som gör att någon som inte finns på min vän-lista kan se dom. Alltså kan de bara använda bilder som är offentliga. Vidare så säger avtalet att när materialet eller kontot tas bort (ja, det går att permanent radera ett facebook-konto) så upphör Facebooks licens att gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste vara minst 13 år gammal. Många registrerar sig ändå genom att skriva att de är äldre, men det är inget jag rekommenderar. Åldersgränsen på 13 år är rätt bra.

Varför då? Trodde du var emot åldersgränser i och med alla fördomar du fått utstå pågrund av din låga ålder.

 

(ja, det går att permanent radera ett facebook-konto)
Kan slutanvändaren göra detta själv? Hur?

 

p.s. dave sluta hata på facebook d.s.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför då? Trodde du var emot åldersgränser i och med alla fördomar du fått utstå pågrund av din låga ålder.

Tänkte på det när jag skrev det, därav "rätt bra". Men med just facebook tycker jag att det är en bra rekommendation, som de flesta nog gör bäst i att följa. Självklart finns det folk som är yngre än 13 år som skulle ha stor nytta av facebook, därför är det ändå lite bra att man lätt kan förfalska sin ålder.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skaffade fb när jag var 12, jag tror jag skrev att jag var född 1990, jag trodde att man var tvungen att vara 18 :)

Det var många som hade fb och jag ville också ha det. Finns egentligen inga nackdelar med det, om man använder det rätt. Att bli kompis med sina klasskompisar är ju bra, och att lägga upp bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...