Hoppa till innehåll

Fuskas Bronytråd


FreakyStyley
 Dela

Rekommendera inlägg

Måste bara ta och fråga, vad är det som gör denna serie sevärd, varför skulle en person som är i gymnasieålder vilja se detta? Vad är det som gör denna serie bättre än de tidigare avsnitten från 90-tal (eller tidigare kanske?)

Många anledningar, men den är genuint rolig, bra animerad, trevliga karaktärer och bra story. Något som jag tror många tänker på när dom hör My Little Pony är de hemska filmerna och serierna från 90-00 talet med sina hemska extremt löjliga och "tjejiga" stil. Det är detta som Lauren Faust ville få bort när hon skapade serien, hon ville helt enkelt byta ut pony-stereotyperna till något mindre sliskigt.

 

Faust was initially hired by Hasbro to create a 'pitch bible' for the show, allowing her to bring on additional help for conceptualization. Faust said she was "extremely skeptical" about taking the job at first because she had always found shows based on girls' toys to be boring and unrelatable. My Little Pony was one of her favorite childhood toys, but she was disappointed that her imagination at the time was nothing like the animated shows, in which the characters had "endless tea parties, giggled over nothing and defeated villains by either sharing with them or crying." With the chance to work on My Little Pony, she hoped to prove that "cartoons for girls don't have to be a puddle of smooshy, cutesy-wootsy, goody-two-shoeness." To do this, she incorporated many elements into the design of the characters and the show which contradicted idealized stereotypes of girls, including diverse personalities, the message that friends can be different and can get into arguments but still be friends, and the idea that girls should not be limited by what others say they can or can not do. Elements of the characters' personalities and the show's settings were based on her own childhood imagination of the ponies' adventures.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har den blivit mer "killig" nu? Blod, mord?

 

Mer killig vet jag inte, men den har blivit mognare.

 

Tycker att 4FJSKFJSKGJES tidigare fråga vart obesvarat. Utveckla gärna lite mer FreakyStyley om varför man ska kolla på My Little Pony istället för låt säga Glee.

Jag kan inte ge ett bättre svar än att jag tycker den är underhållande. Sedan så som jag nämnt i andra tråder så har communityn och allt dess arbete och vänskap en stor betydelse.

Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många anledningar, men den är genuint rolig, bra animerad, trevliga karaktärer och bra story.

Kan väl hålla med mer eller mindre om alla utom den sista, seriöst? Det finns ingen story så när som de två första avsnitten. Så vida de inte har ändrat stil helt i andra säsongen. Alla avsnitt är fristående så när som på de två första.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...