Hoppa till innehåll

Windows Laddar Inte


Nissebils
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Nu är det så att min dator med Windows 7 inte vill som jag vill och vägrar starta.

Problemet är att när jag kommit förbi BIOS meddelande etc. etc. så kommer det fram ett meddelande om att Windows har problem att starta och man får välja mellan att starta "Windows Repair" eller starta Windows normalt.

Väljer jag "Windows Repair" så står det "Windows is loding files" sedan laddar det klart men stannar där och fastnar på den skärmen.

Jag fick det att funka en gång genom att ställa tillbaks alla BIOS inställningar till standard men själva "Repairen" funkade inte.

Men om jag trycker istället trycker "Starta Windows normalt" så kommer jag till det vanliga "Windows starting" meddelandet men Windows ikonen dyker aldrig upp och det fastnar även på den skärmen.

 

Om jag behöver lägga till mer detaljer som till exempel bilder så är det bara att att säga till, för jag vill gärna kunna använda min dator så fort som möjligt.

 

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör i skivan man borde fått med datorn och reparera igenom den. Bästa lösningen är att skaffa Linux :)

Jävla tjat om ditt jävla Linux, spelar mycket så ska inte ha det.

Men har testat skivan en gång, får väll testa igen.

 

[EDIT] Får hjälp av min morbror just nu, får se hur det blir.

Redigerat av Warchief
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jävla tjat om ditt jävla Linux, spelar mycket så ska inte ha det.

Men har testat skivan en gång, får väll testa igen.

 

[EDIT] Får hjälp av min morbror just nu, får se hur det blir.

Linux har ju fördelen att det är ett fritt operativsystem så om någon skulle komma på ett sätt att lura windows-spel till att köra på en linux-dator så skulle det kunna göras till ett program för Linux (vilket givetvis har gjorts).

 

Alltså: det går att spela windowsspel på en linuxdator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Linux har ju fördelen att det är ett fritt operativsystem så om någon skulle komma på ett sätt att lura windows-spel till att köra på en linux-dator så skulle det kunna göras till ett program för Linux (vilket givetvis har gjorts).

 

Alltså: det går att spela windowsspel på en linuxdator.

Hört att det kan vara många problem och krångel med det, med min morbror fick det att funka.

Be mig inte förklara hur, för det vet jag inte, tror inte han vet det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...