Hoppa till innehåll

Usb Hack


sebzeek
 Dela

Rekommendera inlägg

Här står det hur man gör det på USB http://www.irongeek.com/i.php?page=securit...n-boot-from-usb

Fattar inte jag har lagt över filerna på usb minnet men när jag sätter in det i datorn så går jag till boot menyn och väljer mitt us minne men det står bara ta ut usb minnet och sätt in det igen och tryck vilken knapp typ hur ska man göra fattar inte ett skit om vad som står det står på engelska och suger på det

 

Det är inte en keylogger du menar då TS?
typ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta stämmer antagligen inte till 100% använde google översätt

Kon-boot är en cool verktyg som du kan ladda ner från http://www.piotrbania.com/all/kon-boot/ som startar från en CD eller diskett och modifierar minnet så att du kan logga in utan att veta ett lokalt konto lösenord i Windows (ända upp till Windows 7 32bit SP1) och Linux (inte alla distributioner). Kon-Boot är en slags boot loader som låter dig förbi att behöva använda giltiga inloggningsuppgifter när OS har startat. Tyvärr, CD-skivor är svåra att sätta i fickan, och många maskiner inte har disketter längre. Vad jag behövde var att kunna sätta Kon-boot på min Pico USB thumbdrive. Jag hittade några detaljer på nätet om hur man får den på en thumbdrive du använder disketten bild och UNetbootin, men jag hade lite problem med det att göra ett oändligt loop när jag försökte använda Kon-Boot från ett USB-minne (fungerade fint på samma låda från en CD). Jag läste några av kommentarerna på Raymonds blogg, och någon påpekade problemet, men inte riktigt ge filen ändras för att fixa det (som jag kommer att ge nedan). Det verkar som när du startar upp Kon-Boot från en USB-enhet blir USB-enheten hd0, men Kon-Boot försöker att vidarebefordra startar processen att hd0 (när den interna disken är mest sannolikt HD1 på den punkten) så du får oändlighet slinga eller grå skärm. Jag ändrat syslinx.cfg att få det att fungera. Här är stegen för att få Kon-Boot att arbeta från en USB-penna-enhet:

 

1. Skriv disketten bilden (INTE ISO DU INAVLAD Felch MONKEY!) Till ett USB-minne med UNetbootin som visas i denna bild.

 

 

 

2. Extrahera filerna i följande zip till roten på din thumbdrive:

 

http://www.irongeek.com/downloads/irongeek...nbootfiles2.zip

 

3. Berätta ditt BIOS att starta från en USB-enhet (F12 på de flesta Dell tar upp denna meny startenhet).

 

4. När syslinux menyn kommer upp, välj "1st Kon-Boot" först och gå igenom den.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Den 2: a gången syslinux menyn kommer upp, välj alternativet "2nd försöker boota från enhet C: som HD1".

 

 

 

6. Om HD1 inte fungerar, prova HD2 och så vidare tills du får i. Om du har AA system med flera operativsystem kan du få en boot fel, men ändå fungerade för mig efter att jag bekräftat förbi det.

 

7. På Linux inloggning som kon-usr terminalen (inte GDM / KDM / XDM). På Windows använda valfritt giltigt lokal användarnamn och ett tomt lösenord (eller rotvälska, allt du skriver in som lösenord verkar fungera).

 

Tack vare Pauldotcom killar för att jag vet om Kon-Boot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...