Hoppa till innehåll

Hej Hej Användare! Kolla Hit Om Ni Har Tid!


Sims3Expert
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej användare! Under här får ni gärna fråga frågor om Sims 3! Jag försöker svara så snabbt jag kan! Jag är Sims3Expert Hehehe, nä ja skojja bara men jag kan väldigt bra på Sims 3. Har spelat rätt länge nu! Fråga om ni vill! Fritt fram! Redigerat av Sims3Expert
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur gör man så att censuren tas bort på detta första The Sims? Samt hur framkallar man spöken på lättaste sättet?

1. Tyvärr så kan jag inte det. mitt tips att att söka på Google m.m.

2. Du kan t.ex. göra en familj med en extragubbe (spelar ingen roll hur den ser ut eller så) Och så är den bara rumskompis med de andra och dom är inte vänner. Och så dödar du den simmen och så får du ett spöke. Här är några tips hur du kan döda din sim:

 

Svält

Låt din sim få ner hungern till 0 så dör han/hon till slut av svält. Om din sim inter äter något tar detta ungifär 2 simdagar.

Ett spöke som dött av svält är lila. Om en sim har svält är det två bestick i kors på gravstenen.

Drunkna

När du vill dränka din sim måste du ha en pool. Låt simmen hoppa i vattnet och bygg sedan ett staket runt poolen då simmarna kan hoppa upp annars. Din sim måste bli jättetrött för att han/hon ska drunkna.

En sim som har drunknat är blått och det droppar vatten från det. På din sims gravsten kommer det vara en hand som sticker upp ur vattnet.

Brinna upp

Bygg ett rum med en spis och några stolar, låt din sim sätta på spisen och låt den inte ta ut maten igen. Inga flykvägar! Efter ett tag kommer det att börja brinna och din sim kommer att brinna upp.

Spöket kommer att bli rött med flammor inuti. På gravstenen kan du se flammor.

Elektrisk stöt

Om du vill låta din sim dö av en elektrisk stöt måste du ha en trasig elektrisk sak. Ställ den i en vattenpöl och låt din sim med 0 i händighet försöka laga den. Tips: Köp en billig tv-apparat och låt den stå på tills den går sönder, låt sedan din sim kissa på sig så det blir en pöl. Flytta tvn dit.

Ett spöke som dör av en elektrisk stöt kommer vara gult med blixtrar inuti. På gravstenen är det en blixt.

Ålder

När din sim blir gammal kommer han eller hon dö av ålder. När en sim dör av hög ålder kommer spöket att bli grått. På gravstenen kan du se ett timglas.

Bli träffad av en meteor

Detta är ett ganska svårt sätt att döda din simmar på. För att kunna döda din sim med en meteor krävs det att du spenderar mycket tid utomhus, titta gärna mycket i teleskåpet också. När meteoren kommer så kommer du höra ett ljud och se en skugga vart den kommer landa, på så sätt kan du även rädda din sim från meteorer. En sim som dött av en meteor bli lite orange/kolfärgad. På gravstenen ser du en meteor. Drömjobb krävs!

 

Hoppas det var till hjälp! /Sims3Expert

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gör jag för att få barn?

Det lättaste sättet är nog att bli ihop med någon kille/tjej och försöka göra barn. Annars kan du adoptera. Om du inte vet hur man får barn så gör man såhär:

Försök göra barn

1. Bli ihop/gift/På G med din kille/tjej. Lägg dig sedan i sängen och klicka på din kille/tjej och klicka på "bjud in att kela" Sedan så ligger ni tätt mot varandra i sängen. Sedan så klickar du på din kille/tjej och klickar på "försök göra barn" Om det låter en barnmelodi i slutet av att de har haft samlag så blir din kvinna gradvid. Om det inte låter så får du testa igen.

Adoptera

2. Klicka på din hemtelefon/mobil och klicka på "Ring om tjänster" Sedan klickar du på "Adoptionstjänst". Ditt barn kommer innan strax i en bil!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej användare! Under här får ni gärna fråga frågor om Sims 3! Jag försöker svara så snabbt jag kan! Jag är Sims3Expert Hehehe, nä ja skojja bara men jag kan väldigt bra på Sims 3. Har spelat rätt länge nu! Fråga om ni vill! Fritt fram!

heej jag har prövat detta fusk :

Hej, kan ett fusk. För att få upp fuskrutan håller du inne shift, Ctrl och C.

Om du ser en sims häst eller en vildhäst, enhörning eller något djur som du vill ha så skriver du "TestingCheatsEnabled true" i fuskrutan, sedan håller du inne shift och trycker på djuret. Då kommer det upp massor av altenativ, då väljer du

"Lägg till aktiv i familjen" Och sedan så kommer djuret vara med i din sims familj. Om det är en enhörning eller häst kan du börja rida på den.

 

Du kanske vill ha fler hästar, djur och simmar en 8 stycken, då kan du göra som det står där uppe, jag tror man kan lägga till så många man vill.

Men om du har problem med att du har många hästar och simmar och djur som du inte kan ta hand om, Så kan du bara skriva "Testingcheatsenabled true" i fuskrutan som det står där uppe, Och sedan kan du dra upp "behov staplarna" Och då kan du också dra upp "vänskaps staplarna"

 

men jag fick inte till det har du ngt annat lättare sätt att göra så att man kan få fler djur än 6 st ? plz avar isf :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

ematheking:: Jo tack jag visste redan det dock men andra användare som kollar hit och undrar har nog redan fått svar!

dave37: På alla sorters sims kan du skaffa jobb genom att...

- Kolla i tidningen

- Kolla i datorn

- I sims 3 kan du bara ta upp kartvyn och klicka på där du vill jobba och sedan klcika på en ruta där det står något liknande med att få jobb där.

 

Lycka till!

 

//Sims3Expert

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37: Du kan ta ledighet genom att klicka på telefonen och sedan klicka på "Ta ut obetald ledighet". 5 dagar är högst. När din ledighet är slut (t.ex. 5 dagar) måste du jobba i 5 dagar för att kunna ta ledigt i högst 5 dagar igen. Du kan ta ledigt ändå första dan om du precis har fått jobbet.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

Proccito: Till tips kan du kolla i tidningen eller ringa på telefonen. Eller så kan du bara ta upp kartvyn och klicka på det ställe du vill jobba på så kommer det upp i något liknande med jobb.

Det du snackar om i militär handlar om att du måste förbättra dina militärkunskaper. T.ex. Atletisk. Du kan se vad du behöver träna på genom att klicka på jobbfliken i listan vid behov m.m. När du förbättrar kunskaperna så kommer du mer upp i nivå.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...