Hoppa till innehåll

Hej Hej Användare! Kolla Hit Om Ni Har Tid!


Sims3Expert
 Dela

Rekommendera inlägg

Proccito: Till tips kan du kolla i tidningen eller ringa på telefonen. Eller så kan du bara ta upp kartvyn och klicka på det ställe du vill jobba på så kommer det upp i något liknande med jobb.

Det du snackar om i militär handlar om att du måste förbättra dina militärkunskaper. T.ex. Atletisk. Du kan se vad du behöver träna på genom att klicka på jobbfliken i listan vid behov m.m. När du förbättrar kunskaperna så kommer du mer upp i nivå.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

Men hur vet jag vad jag behöver förbättra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Proccito: Jag hoppas att du vet vart du kollar vart din sims behov är. Bredvid den "fliken" finns det ungefär 5-6 till. Alltså över behoven (t.ex. hunger, blåsa, energi) finns det små flikar. Det är dom ja menar. Klicka på den som ser ut som en kille som sitter bakom ett skrivbord. Där kan du se vilket jobb du har och vilka arbetstider du har. Bredvid till höger det står det finns det KANSKE olika namn i rad t.ex. Atletisk Karisma Matlagning

Dom som står där i alla fall behöver du förbättra.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

WASD: Gå in på den här länken för att få mer info. Jag äger den inte tyvärr så jag vet inte om den är helt säker. Men många har testat den tydligen och den ska funka. Lycka till. (Du hittar "ta bort censur" längst ned i ägarens inlägg.

http://fuska.nu/spel/pc/thesims/fusk/399/

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

Dave37: Kompis är en vän som du har nära men inte helt precis. Det kan vara den vän som du är med efter skolan ibland. Din "bästa kompis" effekt får du när din mätare är helt full med den andra simmen och ni har lekt och pratat väldigt mycket. Et bra sätt att skaffa en bästis är att ha ett pyjamasparty med dina vänner.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket för din hjälpt Sims3Expert! :D

 

När min sim har varit kompis med en annan sim väldigt länge så blir de nästan alltid kära med varandra, det är ganska jobbigt. Hur gör jag för att de bara ska vara kompisar och finns det något ännu tätare band än "bästis" utan att de är kära?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Proccito: Jag hoppas att du vet vart du kollar vart din sims behov är. Bredvid den "fliken" finns det ungefär 5-6 till. Alltså över behoven (t.ex. hunger, blåsa, energi) finns det små flikar. Det är dom ja menar. Klicka på den som ser ut som en kille som sitter bakom ett skrivbord. Där kan du se vilket jobb du har och vilka arbetstider du har. Bredvid till höger det står det finns det KANSKE olika namn i rad t.ex. Atletisk Karisma Matlagning

Dom som står där i alla fall behöver du förbättra.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

Kan du skicka screen shot?

För jag förstår inte riktigt hur du menar...

 

Men stötte precis på ett nytt problem.

Jag försöker laga ambrosia, men jag hittar inte det jag behöver.

Dödsfisken har jag, men den evighetsfrukten hittar jag aldrig

Hur får jag tag på den?

 

Dave37: Kompis är en vän som du har nära men inte helt precis. Det kan vara den vän som du är med efter skolan ibland. Din "bästa kompis" effekt får du när din mätare är helt full med den andra simmen och ni har lekt och pratat väldigt mycket. Et bra sätt att skaffa en bästis är att ha ett pyjamasparty med dina vänner.

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

Jag får ställa en följdsfråga angående detta: Vad är det för skillnad på vän och bästa vän?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WASD: Tyvärr så har jag faktiskt ingen aning. Du kan ju alltid testa kanske. Jag tror inte det kommit ut så många nya fusk och jag hittar inget.

Ledsen det var inte till så mycket hjälp! //Sims3Expert

 

Dave37: Om du får "kärlekseffekten" så har du nog pratat om något väldigt generande eller privat. Försök stället att ha kuddkrig eller bara snacka. Det finns kanske fler men enligt mig är nog det högsta "Bästisar för alltid".

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

Proccito: Jag försökte screena men de blev bara svart när ja skulle kopiera in. :( Jag har uppe sims just nu så nu kan jag berätta lite mer! Det finns exakt 8 st "flikar"! Nu berättar ja ordningen.

1. Simsdiamanten 2. Två simmar som skakar hand 3. En sim som sitter bakom ett skrivbord 4. En simhand med en hammare på. 5. En ryggsäck 6. En stjärna 7. En skattkista 8. Ett simhuvud

Du ska alltså klicka på nr.3!! Hoppas du fattar lättare nu!

Ambrosia-problemet

För att kunna odla livsplantan så behövs antingen en livsfrukt eller ett livsplantefrö. Förutom råvarorna så behöver du nivå 7 i trädgårdsarbete.

Frukten/fröet hittar du aningen någonstans i ditt kvarter bland alla fröer som är speciellt sällsynta, utforska katakomberna i mausoleum, som en belöning när man arbetar med vetenskap (nivå 9) eller fiskas upp ur en sjö.

Det finns såklart ett fusk att använda sig utav om man är i väldigt stort behov av livsplantan med detsamma. Öppna fuskrutan och skriv in aktiveringsfusket testingcheatsenabled true och sen enter. Tryck sedan upp fuskrutan igen när du är i köpläget (där du köper möbler) och skriv in fusket buydebug och sen enter. Titta där det står "Plant Spawners" och välj Livsfrukten. Ett tips är att sedan stänga av aktiveringsfusket efter du använt det så spelet inte blir segt. Du tar upp fuskrutan och skriver då in testingcheatsenabled false och trycker enter.

 

(Inte mitt fusk eftersom att jag inte orkade skriva all info) (Haha piiinsamt, men ja har en JOBBIG DAG!! ;OO)

 

 

Vänproblemet

 

Såklart besvarar ja frågan igen! :D

Att vara vän så blir ni nära vänner och du kan vara mer med din kompis än vanligt. Du kan t.ex. ge presenter till din kompis! (Om du har Sims 3 Leva Livet)

Om du är bästis med någon så betyder det att den litar på dig för det mesta. Den gör aldrig nästan negativa grejer mot dig. Den kommer för det mesta på dina fester du har!

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37: Leva Livet, Destination Världen, I Rampljuset, Drömjobb, Sims 3, Kvällsnöjen, Husdjur.

Dom brukar kosta mellan 200-500. Men dom allra flesta kostar runt 200-300

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

 

WASD: Kanske det kommer finnas i nya spel men än så länge finns det bara duvor. :D

Hoppas det var till hjälp! //Sims3Expert

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...