Hoppa till innehåll

Dator


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

SSD är fel val för den prisklassen, dumt att de andra hårddiskarna är så dyra... Hörde att de skulle bli billigare i februari tror jag så vänta med att köpa. Kolla upp benchmarks för grafikkort i samma prisklass, jag föredrar nvidia. Kolla även upp benchmarks för intel processorer i samma prisklass. Finns ett bättre moderkort som är 40kr dyrare för samma processor.

 

Bara så du vet är dator inte alls framtidssäker och det är mer värt att köpa en för 8k som håller mer än dubbelt så länge. Slöseri med pengar alltså. Det är också bra att be någon som kan bygga ihop den gratis.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SSD är fel val för den prisklassen, dumt att de andra hårddiskarna är så dyra... Hörde att de skulle bli billigare i februari tror jag så vänta med att köpa. Kolla upp benchmarks för grafikkort i samma prisklass, jag föredrar nvidia. Kolla även upp benchmarks för intel processorer i samma prisklass. Finns ett bättre moderkort som är 40kr dyrare för samma processor.

 

Bara så du vet är dator inte alls framtidssäker och det är mer värt att köpa en för 8k som håller mer än dubbelt så länge. Slöseri med pengar alltså. Det är också bra att be någon som kan bygga ihop den gratis.

Eftersom vi inte har gått ut grundskolan än, så har vi inte så mycket pengar.. Och sen ska vi köpa moped osv..

 

Och ssdn är ju billigare än den billigaste vanliga hårddisken. Amd gäller väl vid budget?

 

Men duger den datorn jag plockade ihop? :wub:

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...