Hoppa till innehåll

Vad Är Eran Favorit 90-tals Låt?


naabiz
 Dela

Rekommendera inlägg

Listar några låtar som jag minns från 90-talet. Kanske inte dem bästa men vad har man för musiksmak när man är 0-8 år? :D

 

Puff Daddy ft. Faith Evans & 122 - Missing you

Scatman John - Scatman

 

Så nu får det räcka. Svårt att säga vilken som är min favorit. Musiken från 90-talet är kanske inte fullt lika bra musiken från 70- och 80-talet. Egentligen har musik nästan blivit konstant sämre sen 20 maj 1954. Visst det har kommit en hel del ny musik, alltså nya genrer, som har en många låtar som är bra, men 90-talet är inte lika vasst som decennierna innan. Det är visserligen betydligt bättre än musiken från detta millenium i många avseenden. Det är mer låttext och sångröst i 1900-talets musik medan i dagens musik handlar det nästan bara om att skapa ljud som med samma frekvens som egenfrekvensen hos folks bröstkorgar. Men nä, jag kan verkligen inte säga en låt som är min favorit, finns så många bra.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen When You Sleep av My Bloody Valentine, från 90-talets bästa skiva Loveless. :)

 

Andra som kommer högt upp är:

 

Radiohead - Subterranean Homesick Alien

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945

Nirvana - Scentless Apprentice

Nine Inch Nails - Closer

Elliott Smith - Needle In the Hay

Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.

Nas - The World Is Yours

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...