Hoppa till innehåll

Fuska Buggar Sönder


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Ok jag brukar inte klaga på den uppsjö av småbuggar som försvårar användandet av sidan men när 3 st dyker upp inom loppet av 20 minuter så känner jag att det får vara nog och bli en liten fin tråd som denna. :)

 

Ok först skulle jag lägga in en bild i ett inlägg, men URL:en innehöll ett å som ändrades till %25-nånting när jag copypastade till inläggsredigeraren (den jag skriver i nu). Men när jag postade syntes inte bilden och när jag valde att redigera inlägget hade å:et (eller %25-grejen) ändrats till något specialtecken, typ ett stort Y med en linje igenom.

 

Andra buggen var när jag skulle citera två personer, varav en post var ett citat från en annan. Jag tryckte på "citat" vid de bägge inläggen och sedan på "svara" längst ner. Men bara ett av inläggen blev citerade, det andra var inte alls med.

 

Den tredje buggen har väl egentligen att göra med den andra för när jag skulle gå tillbaka och citera det inlägget för sig efteråt så valde jag "svara" vid inlägget, men jag fick bara en tom ruta utan några quotes-tags.

 

Inte jättebra start på 2012 för fuska. admin försök att fixa alla småbuggar innan du ger dig på "säkerhetsläckor" och vad du nu pillar med. :D

 

Gott nytt år folks btw!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prova gärna med en annan webbläsare/dator och se om felet kvarstår. Det har inte kommit in några felrapporter på det innan och jag kunde inte heller återskapa det första felet. Sedan så är det oftast vettigt att inte använda åäö i urler, men gör man de så skall ju dessa encodas till %25 eller liknande enligt standard. Detta sköts normalt av webbläsaren.

 

Gällande de andra buggarna så fungerar det för mig även det när jag testar. Låter även där som det kan vara webbläsaren som spökar och kanske tolkar javaskripten konstigt.

 

Vilken webbläsare använder du? Har du testat en annan, ren webbläsare (dvs utan plugins aktiverade). Kan ju även vara något plugin som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prova gärna med en annan webbläsare/dator och se om felet kvarstår. Det har inte kommit in några felrapporter på det innan och jag kunde inte heller återskapa det första felet. Sedan så är det oftast vettigt att inte använda åäö i urler, men gör man de så skall ju dessa encodas till %25 eller liknande enligt standard. Detta sköts normalt av webbläsaren.

 

Gällande de andra buggarna så fungerar det för mig även det när jag testar. Låter även där som det kan vara webbläsaren som spökar och kanske tolkar javaskripten konstigt.

 

Vilken webbläsare använder du? Har du testat en annan, ren webbläsare (dvs utan plugins aktiverade). Kan ju även vara något plugin som ställer till det.

Använder Mozilla Firefox 9.0.1 med en sjuhelvetes massa addons så som No-script och Ad-block plus. Kan vara någon av dem som spökar. Ska testa annan/ren webbläsare om det dyker upp igen. Jag är inte helt säker men det kan ha att göra med att gruppforumägaren var och raderade eller ändrade inlägg i tråden jag försökte svara i samtidigt som jag försökte svara. Inte helt säker på det eftersom jag uppdaterade sidan några gånger och inlägget jag skulle citera fortfarande fanns kvar. Kan ha blivit en konflikt om det bytte inläggsnummer eller så... Vet inte, men det kan ha med det att göra.

 

 

@Lynott: min webbläsare är väldigt ren oftast, ser till att inte spara massa gammal historik och ser till blocka det mesta som jag inte direkt vill använda.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag testade att på inlägg som bara är en quote och då får jag ett tomt inlägg. Testade att göra det med IE som jag aldrig använder och jag får samma sak. Spelar ingen roll om det är ett "riktigt" citerat inlägg (med snapback etc) eller om det bara är quote-tags rakt-upp-och-ned.
Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad finns det för riktig mening i att citera ett tomt inlägg, tomma inlägg tillåts ju inte i vanliga forumet, så det är nog inte jätteofta du behöver göra det. Men annars om man verkligen vill kan man citera ett annat inlägg i forumet och ändra namnet, tiden och inläggnumret..

Det har ett bra syfte i gruppforum liknande :meddum:. På ett sätt är det skönt att massquotes är borta, på ett annat sätt ( i detta fall) känns det jobbigt för om jag ser ett bra citat som jag vill svara på så måste jag leta upp källan (nej inte fasligt jobbigt men ändå) i stället för att bara svara på citatet. Då en person som bara gör ett inlägg med citat oftast tycker samma sak. Det hade varit snyggt om det gjordes en fuktion sådan att tomma quotes togs bort men sådana med text i sparades.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Buggar/säkerhetshål ska kontaktas direkt till en administratör och inte i en tråd, antar jag?

 

Föredetta medlem (Moderator/Fuskansvarig) på Fuska.nu, så misstänker att ni kör samma saker även här när det gäller buggar/säkerhetshål.

 

Mvh

Ezlo

Redigerat av Ezlo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...