Hoppa till innehåll

Fuska Buggar Sönder


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Buggar/säkerhetshål ska kontaktas direkt till en administratör och inte i en tråd, antar jag?

Finns väl inget bestämt. I vissa fall kan medlemmarna utreda buggen och då är det ju bra att det varit en tråd om den så admin slipper lägga ner tid.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Buggar/säkerhetshål ska kontaktas direkt till en administratör och inte i en tråd, antar jag?

 

Föredetta medlem (Moderator/Fuskansvarig) på Fuska.nu, så misstänker att ni kör samma saker även här när det gäller buggar/säkerhetshål.

 

Mvh

Ezlo

He, så det är därför Fuska.nu har så dålig säkerhet.

 

Nä men det finns inget uttalat sätt på fuska.se om hur man går tillväga med buggrapporteringar så vitt jag vet.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ett bra syfte i gruppforum liknande :meddum:. På ett sätt är det skönt att massquotes är borta, på ett annat sätt ( i detta fall) känns det jobbigt för om jag ser ett bra citat som jag vill svara på så måste jag leta upp källan (nej inte fasligt jobbigt men ändå) i stället för att bara svara på citatet. Då en person som bara gör ett inlägg med citat oftast tycker samma sak. Det hade varit snyggt om det gjordes en fuktion sådan att tomma quotes togs bort men sådana med text i sparades.

Om person B citerar person A (och person B inte skriver något i sin post) och sedan Person C vill göra samma "inlägg" som person B så behöver han eller hon bara klicka på knappen, så svårt var det att hitta upp den källan, den finns där av en anledning antar jag, fuska är det enda forumet jag sett som använder den, världens bästa knapp imo.

 

Nä men det finns inget uttalat sätt på fuska.se om hur man går tillväga med buggrapporteringar så vitt jag vet.
"Fuska.se

Framför dina synpunkter, klagomål, tips och frågor om sidan Fuska.se här..."

 

Ganska obvious vart man ska vända sig dont u think? Krävs ingen raket forskare för att lista ut att man ska fråga här.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Fuska.se

Framför dina synpunkter, klagomål, tips och frågor om sidan Fuska.se här..."

 

Ganska obvious vart man ska vända sig dont u think? Krävs ingen raket forskare för att lista ut att man ska fråga här.

Osäker på om admin syftade på att man ska publikt rapportera säkerhetshål här.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns väl inget bestämt. I vissa fall kan medlemmarna utreda buggen och då är det ju bra att det varit en tråd om den så admin slipper lägga ner tid.

Okej, men jag syftar på att om en medlem skulle hitta en bugg eller något slags säkerhetshål så ska detta rapporteras direkt till någon administratör, och inte skapa tråd och förklara hur man utför den. Då kan ju andra också utföra buggen, och är det ingen allvarlig bugg så visst - då är det inget problem. :)

 

He, så det är därför Fuska.nu har så dålig säkerhet.

 

Nä men det finns inget uttalat sätt på fuska.se om hur man går tillväga med buggrapporteringar så vitt jag vet.

Fuska.nu fick ny version (v5) i februari 2011, och då fixades alla buggar/säkerhetshål. Så säkerheten på Fuska.nu är i dagsläget bra, faktiskt.

 

Mvh

Ezlo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försökte återskapa första buggen jag beskrev med bilden som skapade problem men jag lyckades inte nu heller, alla "Å" etc ändrades omedelbart till %C3%A5 precis som de skulle. Men det är väl så det är med många buggar, de är bara periodvisa och svåra att förklara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, alla kända isåfall. Det är omöjligt att vara helt säker i datorvärlden.

Fast om vartenda litet alternativ dubbelkollas serverside så finns det ju inget "hål" man kan utnyttja right? Visst man kan säkert "bryta sig in" med mer avancerad hacking som jag inte förstår ett skit av men det är ju inte ett säkerhetshål?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om vartenda litet alternativ dubbelkollas serverside så finns det ju inget "hål" man kan utnyttja right? Visst man kan säkert "bryta sig in" med mer avancerad hacking som jag inte förstår ett skit av men det är ju inte ett säkerhetshål?

Jo, det är ett säkerhetshål om man kan använda det för att uppnå saker som annars inte är tillgängliga. Jag tror inte fuska.nu's admin känner till varenda möjliga säkerhetshål finns finns. Och även om man gör det går det att göra missar i sin kod om man dubbelkollar. Det är dessutom inte alltid att säkerhetshålet ligger i sin egen kod.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...