Hoppa till innehåll

Rippa In Dvd Box Till Datorn


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag har en fråga hur jag ska göra på bästa enklaste sätt för att få in en dvd box på datorn.

 

Det jag vill är att den splittar upp alla avsnitt till varsina filer för att göra det lätt att hantera dom i min Boxee box.

 

Någon idé hur jag ska kunna göra det lätt och smidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag har en fråga hur jag ska göra på bästa enklaste sätt för att få in en dvd box på datorn.

 

Det jag vill är att den splittar upp alla avsnitt till varsina filer för att göra det lätt att hantera dom i min Boxee box.

 

Någon idé hur jag ska kunna göra det lätt och smidigt?

Du menar att du har EN video fil med ALLA Avsnitt på, och vill dela alla avsnitt i separata filer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara påpeka hur fall som det här bidrar till piratkopiering. Du är en ärlig köpare som jag köpt en DVD-film och när du vill lägga in den på ditt mediacenter uppstår problem som detta. Om man skulle laddat ner filmerna är det bara att kopiera över dem problemfritt. De tror att de förhindrar piratkopiering genom att sätta en massa sådana begränsningar på sina DVD-filmer men det bara förvärrar. /rant

 

Hursomhelst vet jag inte hur man gör det du vill uppnå men jag ta och googla på "how to rip dvd" eller liknande. Om det finns en playlist på DVDn som anger var avsnitt början, eller om det är separata filer, borde det gå på ett eller annat sätt. Jag har rippat ljud-CDs förut och då fick jag enskilda filer.

 

Om boxee hanterar .iso filer kan du göra en sådan image av hela skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och när du väl gjort den, förhoppnings vis köpta DVD, till en videofil, eller dyl.. Kan du öppna vilket videoredigerings program som helst och dela på klippen.

 

(Antagligen opraktiskt, men det är det enda jag kommer på just nu.)

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag har fattat rätt, att du vill ha alla avsnitt i enskilda filer?

 

Då finns det ett bra program som heter Handbrake som ripar DVDer till datorn.

 

Vet inte on det är olagligt men eftersom att jag ägde filmen som jag ripade och inte kommer sprida den är det väl inte olagligt?

 

Anyways, jag tyckte att det programet var väldigt bra när jag hade det på familjens gamla Win XP dator men när jag skaffade en ny med Win 7 så funkade inte Handbrake. Men nu med Mac funkar det riktigt bra :)

 

Så jag antar att det inte funkar med Win 7 men med Mac och XP funkar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag har fattat rätt, att du vill ha alla avsnitt i enskilda filer?

 

Då finns det ett bra program som heter Handbrake som ripar DVDer till datorn.

 

Vet inte on det är olagligt men eftersom att jag ägde filmen som jag ripade och inte kommer sprida den är det väl inte olagligt?

 

Anyways, jag tyckte att det programet var väldigt bra när jag hade det på familjens gamla Win XP dator men när jag skaffade en ny med Win 7 så funkade inte Handbrake. Men nu med Mac funkar det riktigt bra :)

 

Så jag antar att det inte funkar med Win 7 men med Mac och XP funkar det :)

Ah tack! ska testa det!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...