Hoppa till innehåll

Årets Spel 2011 - Omröstning


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Synd att man inte kan låsa omröstningen :/ Flera andra forum har så att man kan sätta så att det bara går att rösta inom en bestämd tid.

Något för sommaruppdateringen -10 kanske? :D

 

Men du får väl bara redigera första inlägget med en printscreen på slutresultatet i så fall.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag röstade på BF3, dock så var det en riktigt idotisk nomingeringstråd.. Om man t.ex. bara har tre spelman tyckte var bra under året så varför i fan får man bara ge de poäng 1-3 istället för 3-5 ? Fruktansvärt korkat.

 

 

Ber om ursäkt för ev. stavfel/dålig meningsuppbyggnad p.g.a. fylla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag röstade på BF3, dock så var det en riktigt idotisk nomingeringstråd.. Om man t.ex. bara har tre spelman tyckte var bra under året så varför i fan får man bara ge de poäng 1-3 istället för 3-5 ? Fruktansvärt korkat.

Ber om ursäkt för ev. stavfel/dålig meningsuppbyggnad p.g.a. fylla.

I den förra tråden kunde man ge poäng. Och där ledde WASD 3D överlägset när jag räknade ihop.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den förra tråden kunde man ge poäng. Och där ledde WASD 3D överlägset när jag räknade ihop.

Men det var ju inte riktigt det jag syftade på, att ditt spel kanske ledde må så vara.Det jag menade var att nomineringsfråden var väldigt korkat uppbyggd. Ska försöka mig på ett exempel;

 

Användare 1

Spel 1 - 5

Spel 2 - 4

Spel 3 - 3

Spel 4 - 2

Spel 5 - 1

 

Då får ju användare 1 ge fem (5) poäng till det spelat han/hon tyckte var bäst.

Men så så kommer Användare två som inte spelar så mycket och bara kommer på tre spel från året som han/hon tyckte om, varför blir det såhär då ?

 

Användare 2

Spel 6 - 3

Spel 7 - 2

Spel 8 - 1

 

 

Det logiska borde ju vara att Användare 2 fick använda betygsskalan 5-3 istället för 3-1, speciellt när det blev såhär med en omröstning där gränsen för att vara med var 5 poäng. Då får ju Spel 1 komma med, men inte Spel 6.

 

Just sayin'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, uppfattade dig som om denna tråden var idiotisk. Själv tycker jag att användare två faktiskt bör få ge 1-3 poäng som det var. Det innebär att de som är mer kunniga inom området får en starkare röst.

 

Det finns en mängd olika system för att rösta. Här är två välgjorda videos om någon är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...